Stc1000+

Snitt på 10-12 arbeidsdager til Bergen, noen bruker 1-14 på å få ting i posten. Eg fikk ingen sporing fra gadgetman heller.
 
Et kjapt spørsmål:
er det noen som vet om det finnes en oversikt over de profilene som er lagt inn som standard på siste firmware? Har prøvd å søke litt, men finner ingenting. Gidder ikke sitte og trykke meg gjennom alle heller, for å notere dem ned...
 
Finner ikke det jeg søker i sketchen, så jeg tror du misforsto hva jeg var ute etter.
Jeg kunne tenkt meg en oversikt over hvordan de forskjellige profilene som er lagt inn som "default" i sketchen ser ut. Gjerne med graf - hvis noe slikt finnes. Det eneste jeg finner i sketchen er HEX-data, og det klarer ikke jeg tolke "on-the-fly" hehe.
Jeg lurte på om det fantes f.eks. noe slikt: https://04377c9983bdba740a8b0c997fe...ost/0B7OSUyUx3xJzUVlLdkFyQ1lMLTg/profile.html til hver av de fem profilene?

Jeg har laget noen egne, som jeg har lagt inn, men tenkte at hvis jeg hadde hatt en oversikt over hva som egentlig lå der fra før, så hadde jeg kanskje ikke trengt å knote med det, dersom en av de eksisterende var tilnærmet lik, hvis du skjønner hva jeg mener.

Jeg har lest et eller annet sted at firmwaren kommer med fem profiler lagt inn, men jeg har ikke klart å finne ut hvordan de profilene er.
 
Jeg ville bare sett på dem, så hadde jeg kanskje sluppet å lage mine egne. Kan ende en av dem er prikk lik en av mine. Eller bare trenger en liten justering eller to - og da hadde jeg sluppet å trykke inn hele greia. Eller flashe den igjen. Pluss jeg er litt nysgjerrig på hvilke profiler det er som ligger der og hvorfor, hehe


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Automatisk Flash av STC-1000+ via Arduino uten PC

Ved å endre en '0' til '1' i koden, slipper man tilkobling av pc for flashing av STC. Man må naturligvis fremdeles ha en Arduino lastet med STC-1000+ sketchen, men koden lastes nå automatisk fra Arduino til STC straks det oppnås kontakt mellom enhetene.
Let etter følgende streng og bytt ut '0' med '1'

/* Set to 1 to enable automatic upload of Celsius version */
#define AUTOMATIC_UPLOAD_CELSIUS 1
Dette får ikke jeg til å funke. Det vil si - jeg får til automatisk opplasting, men da blir det farenheitversjonen uansett. Merkelige greier. Flasher jeg som vanlig, så funker alt som det skal, men setter jeg denne til 1, så får jeg autoflash med Farenheit. Noen idé om hvorfor dette skjer?
 
Dette får ikke jeg til å funke. Det vil si - jeg får til automatisk opplasting, men da blir det farenheitversjonen uansett. Merkelige greier. Flasher jeg som vanlig, så funker alt som det skal, men setter jeg denne til 1, så får jeg autoflash med Farenheit. Noen idé om hvorfor dette skjer?
Det er ikke AUTOMATIC_UPLOAD_FAHRENHEIT du setter som 1 ?
 
Nei, selvsagt ikke
Måtte spørre.. Har ikke testet autoupload selv, men ser ikke noen logisk brist i koden umiddelbart..
Du kan jo prøve å endre fra
Kode:
#ifdef AUTOMATIC_UPLOAD_FAHRENHEIT
            upload_hex_from_progmem(hex_fahrenheit);
            upload_hex_from_progmem(hex_eeprom_fahrenheit);
            write_magic(STC1000P_MAGIC_F);
#else // AUTOMATIC_UPLOAD_CELSIUS
            upload_hex_from_progmem(hex_celsius);
            upload_hex_from_progmem(hex_eeprom_celsius);
            write_magic(STC1000P_MAGIC_C);
#endif
Til bare
Kode:
            upload_hex_from_progmem(hex_celsius);
            upload_hex_from_progmem(hex_eeprom_celsius);
            write_magic(STC1000P_MAGIC_C);
så vil den vel uploade celcius uansett hva man har valgt :)
 
Har ikke prøvd dette men ut fra gamle kunnskaper burde det fungere å fjerne hele linjen der hvor
AUTOMATIC_UPLOAD_FAHRENHEIT settes.
 
Ja, det fungerer nok sikkert. Men det er like irriterende likevel. For hvis "alle" får det til å funke som det skal, bare ikke her hos meg, så driver nerden i meg meg til vanvidd dersom jeg ikke finner ut HVORFOR det ikke funker her. Jeg får jo flasha uansett - det er liksom ikke det som er problemet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det er ikke deg, det ER feil i koden. Begge er jo definert men med ulik verdi så farenheit vil alltid slå inn dersom en av dem er definert. Fiksen min ovenfor burde virke inntill det blir ordnet skikkelig.
 
Ah, så jeg er ikke alene? Hurtigflashing funker altså ikke atm?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det fineste er å endre linjen
#ifdef AUTOMATIC_UPLOAD_FAHRENHEIT
Til
#if AUTOMATIC_UPLOAD_FAHRENHEIT

Da burde det virke igjen.
 
Du ser med en gang om det var vellykket når du går inn i menyene. Forstår du hva du driver med så var det vellykket. Er alt gresk så er den fremdeles original ;D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sikker.. Om en flasher via serieporten får en opp feil i slutten. Om det skrives feil i en minneselle så kan menyene vise helt fint er min erfaring. Displayet også. Føler ikke jag har den kontrollen på auto.
 
Detta er way to hightech for meg kjenner jeg.. Haha! :D Jeg elsker dupeditter, så jeg har en tanke om å lage meg gjæringsrom med STC 1000. Men hacking er jeg dårlig på :D Godt der et mye dyktige folk her :)
 
Tilbake
Topp