Stc1000+

Noen som har muligheten å flashe eg par stc-1000 for meg? Eller eventuelt fortelle meg om det er mulig uten å lodde?
 
Det er fullt mulig uten å lodde. Hvor befinner du deg? Hvis du bor i nærheten av Sandnes så kan jeg sikkert bistå :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Er et stykke fra Sandnes. Holder til rett utenfor Bergen :) jeg har delene jeg trenger tror jeg, så en fremgangsmåte uten lodding hjelper muligens ;) er ikke så dreven på finlodding.
 
Er ikke lodding av disse litt kilent? Jeg åpnet opp og tittet, og på undersiden fikk jeg ikke plass til den brikka som tar imot pinner, hvis jeg skulle ha STC'en tilbake i skallet sitt. Da tenkte jeg at det må gjøres fra oversiden (innsiden), men da trengs det vel litt presisjon?
 
Neida. Du plasserer headeren fra oversiden, så lodder du den fra undersiden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja. Enten en tinnsuger eller lisse. Begge deler funker bra.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det funket uten lodding :) fikk kontakt, men når jeg kjører seriell overvåkeren får jeg bare opp noen kråketegn og ikke noe mer. Hva kan være galt?
 
Høres ut som det som skjedde meg. Etter å ha vært 100% sikker på at det er kontakt mellom alle punkter restartet jeg maskinen og gjorde alt på nytt, da fungerte det. To av to ganger.
 
Det hjalp ikke... Fremdeles bare kråketegn :(

Edit: Rookie misstake, glemte å stille baud :D

One down, four to go. Enkelt jo :);)
 
Sist redigert:
Er ikke lodding av disse litt kilent? Jeg åpnet opp og tittet, og på undersiden fikk jeg ikke plass til den brikka som tar imot pinner, hvis jeg skulle ha STC'en tilbake i skallet sitt. Da tenkte jeg at det må gjøres fra oversiden (innsiden), men da trengs det vel litt presisjon?
Mine var hullene bare fylt med tinn, så eg varmet opp fra bunnen og brukte tinnsuger; satte i en header på toppen og loddet på bunnen; så dupont kabel mellom arduino og stc; greit ved fremtidige endringer også
 
Mangler du tinnsuger kan det fungere greit å bare varme tinnet og blåse hardt mot hullet, gitt at det ikkje står komponentbein i hullene pleier det bli rent og pent. Bare pass på å ha "tygg bakgrunn" når det kommer varmt tinn flygende :) Sugerør som blåserør om det er trangt fungerer også ... som du kanskje skjønner er det ikke alltid en finner tinnsugeren når man trenger den som mest ;)
 
Ser ut til at jeg bricket en av stc'ene. Drev og skrev til den men midt under opplastingen ble den svart og får ikke liv i den igjen med nettspenning engang.

Har ikke loddet så mistet sikkert kontakt på en pinne. Bare å hive skiten?
 
Jeg har selv glippet under flash, men da har det gått helt fint å kjøre en ny runde på den. Dersom den er svart, har du trolig vært uheldig med tidspunktet. Jeg har ikke lest om noen måte og tvangsflashe den på dersom den har låst seg, men det betyr jo ikke at det ikke finnes :)
Denne flashen skulle i prinsippet ikke kunne brenne enheten.
 
Er andre tilfellet eg elser om her på norbrygg hvor flashing har feilet og enheten har dødd. Eg òg var under den oppfatning at det ikkje skulle være et mulig utfall.

Kanskje det er en quirk som gjør at arduino sketchen ikkje klarer å programmere; men kjenner du noen i nærområdet med en "ekte" PIC programmerer bør det det være rom for å flashe den på nytt?
 
Er det mulig å forhåndsprogramere stc-1000+? Jeg tenker gjære en lager i et lite kjølerom, men før det hadde jeg tenkt å ha rommet på 9 grader. Lurer på om det er mulig å legge inn "tempsteg" nå, og så bare starte det når jeg skal bruke det. Og til den tid bare bruke den som en vanlig termostat?
 
Er det mulig å forhåndsprogramere stc-1000+? Jeg tenker gjære en lager i et lite kjølerom, men før det hadde jeg tenkt å ha rommet på 9 grader. Lurer på om det er mulig å legge inn "tempsteg" nå, og så bare starte det når jeg skal bruke det. Og til den tid bare bruke den som en vanlig termostat?
Ja.
Jeg synes denne var lettere å forstå enn mange andre bruksanvisninger.
http://www.blackboxbrew.com/s/usermanual-04qk.pdf
 
Jeg har laget meg et lite ark som henger på gjæringsskapet med innstillingene og profilene jeg bruker. Profilene har jeg lagt inn i selve flashoppgraderingen automatiskImageUploadedByTapatalk1428736758.190141.jpg
 
Tilbake
Topp