Jeg gjorde en vellykket flashing av min første STC1000 for noen dager siden. Prøvekjørte den med forskjellige profiler med korte gjennomføringer av de forskjellige setpunktene. Alt fungerte utmerket. Kjører nå "fullskala" med vann i en lagerprofil. Alt ser ut til å fungere helt perfekt her også. Takk til alle på forumet som har bidratt i denne tråden så langt. Men da det har dukket opp noen problemer med STC nr 2 håper jeg noen kan hjelpe meg litt vidre.
Jeg bestillte to stykker samtidig og begge er flashbare, Men ved flashing av nr. 2 dukker det opp en del uforklarlige ting:
1: Klarte ikke å få den til å kjøre den satte profilen (PR0) etter den første flashingen. Men alle settingen så ut til å ha blitt riktig lastet inn. Etter litt fikling gikk den over i permanent Th modus. Umulig å få dentil å kjøre en profil.
2: Satte så opp ny profil 0 med nye Set verdier i tabellen, genererte HEX og limte den inn i sketch. Ny flashingen. SP0 som nå var satt til 18*, men her dukker den temperaturen (24.4*) som jeg sat som SP (Setpiont) i Set-tabellen ved første flashing opp. - Denne temperaturen lar seg imidlertid endre "manuelt" på STC'n, og kjører denne så i oppsatt tid. Men den går så over i Th etter at tiden for SP0 har utløpt, og ikke opp til SP1
3: Har lastet opp ny sketch flere ganger, byttet HEXgenerator flere gangerr, satt på og slått av (#define AUTOMATIC_UPLOAD_CELSIUS 1) Har også kjørt flashing med både a og b i seriell overvåker. Men det skjer ingen forskjell. Verdiene fra første flashing henger fortsatt med.
Denne STC'n ser imidlertid ut til å kunne fungere slik den gjorde før flashingen, men må da settes opp etter prosedyrene etter flashingen.
Finnes det håp for denne STC'n eller bør det bli en ny tur på eBay?