Stc1000+

Får prøve meg frem med å lage to "soner" ved å lage litt lufting imellom for å få nesten lik temp på kjøl og frys.
 
Ser av en annen tråd at det er andre som får "kråketegn" ved å sende d via seriell monitor. Løsningen da var å sette riktig Baud. Har prøvd dette, men fortsatt samme problem. Prøver å sende a med det resultat at det durer litt i STC'en ,men ingen flashing.
Bruker en AtMega 328P Xplained mini som fungerer med andre små sketcher.
Noen som har løsning på "kråketegn"????
 
Fant ut av det. Måtte velge en lavere baud, men det jeg ikke visste var at jeg måtte selvfølgelig forandre fra 115200 til 9600 , i mitt tilfelle, i selve programmet før opplasting. Prøver brygge versjon.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
 
Hvordan går dette ved strømavbrudd? Hele gjæringssyklusen må vel startes på nytt?
Lurt å gå for 12v utgaven og backup batteri?

Sent fra min D5803 via Tapatalk
 
Den starter på nytt på det steget du sist var på.. Så et alternativ er at splitte opp lange temp steg i flere.
 
Den husker vilken steg.. men ikke hvor i steget. Så hvis du har et steg som er 19C i 48 timer og strømmen går etter 47 vil den ha 19C i nye 48.
 
Skjønner... Men det er jo ikke kritisk igrunn, kan jo legge opp til 24t sykluser i programmer som er litt spesielle.

Sent fra min D5803 via Tapatalk
 
Den har i følge Mats omtrent samme kapasitet som Apollo maskinen som fløy til månen :) Ellers, er dere sikker på at en mister hele steget ved strømbrudd? Mener jeg leste en plass at den maks repeterte en time..? Men finner det ikke igjen(les, gidder ikke lete)
 
Men i fare for å spør dumt, hvis jeg kjøper en ferdig flashet av deg Hans Einar, jeg trenger ikke koble opp arduino for å lage programmer? De trykkes rett inn på enheten eller?
 
Den har i følge Mats omtrent samme kapasitet som Apollo maskinen som fløy til månen :) Ellers, er dere sikker på at en mister hele steget ved strømbrudd? Mener jeg leste en plass at den maks repeterte en time..? Men finner det ikke igjen(les, gidder ikke lete)
Mulig at månelandingen var feik har jeg snappet opp et sted, gidder ikke lete det ppp

Mats er forøvrig en programmerer i cerdensklasse

Les koden så finner du ut hvordan den virker, ikke mye annen grundig dok
 
Sist redigert:
Kan regnearket brukes i en lunar lander også, eller er det kun for Excel?
Kan formelig se for meg armstrong knotte inn parametre for landing basert på MS office pakka

Arduino Uno har vel omtrent samme kapasitet som 100 stc tilsammen, tungregning med andre ord
 
Sist redigert:
Genialt! I stand corrected. Da farer youtube videon jag såg det i med løgn, med mindre det er noe "ny" feature.
 
Dersom du ønsker å starte 'inni' en profil, får du to ekstra verdier når STC'n står i profil. Disse er skjult når den står i temp.
St angir hvilket step du vil starte i
dh angir hvor lenge dette stepet har igjen før neste step starter.
 
Mats satser på hjernepower framfor å pøse på med HW. Lurer på hva dette skulle ha kostet hvis programmereren skulle ha betalt for jobben. Genialt men håpløst gammeldags, finner ikke mange slike idag
Gjenlevning i tankegang fra den tiden HW var dritdyrt og en programmerer eller 20 kostet lite ift. maskinvaren. Tenk hvor sexy og mye raskere dette kunne vært med en arduino ,med wifi,liten skjerm,trådløst nett etc. Nå må jo dette bygges som en addon, og noe strømlinjeformet genialt blir en klump med tilpasninger og kompromisser pga. manglende kapasitet på maskinvaren
 
Sist redigert:
Det dro ut med leveringen av STC'ene fra Kina så jeg bestilte fra Hans Einar. Enkelt å bestille og rask levering! Kan trygt anbefale å kjøpe fra han.

I dag dukket det jammen opp en kinapakke i posten, med to stk STC-1000. Begge med riktig versjon!

Jeg har flashet den ene, og fikk ingen feilmelding. Tilsynelatende gikk det feilfritt. Det jeg stusset litt på var at alarmen gikk med en gang jeg koblet den til. Altså ikke bare under selve flashingen. Er det normalt eller har jeg gjort noe feil? Det var jo veldig enkelt, nesten litt for enkelt, så jeg ble litt i tvil om jeg kan ha glemt noe. Temperatur proben var koblet til.

EDIT: etter en del feilsøking så fant jeg ut at den proben som var koblet til var gåen. Hadde heldigvis en ekstra liggende. Har bestilt noen ekstra fra eBay bare i tilfelle det er flere som ryker.

-C
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp