Stc1000+

Er det mange forskjellige versjoner av picprog rundt om kring?
Etter feilsletting av diverse arduinoprogram har jeg også vært nødt til å laste inn picprog på nytt.
Jeg bruker http://justfortesting.byethost12.com/STCHex/hex.html? for å lage HEX data, som så limes inn i picprog. Jeg har problemer med å få STC1000+ til å virke slik jeg mener de funket tidligere, og har følgende spørsmål:

Ser at forskjellige versjoner av picprog har forskjellig linjenummer der "const char hex_eeprom_celsius[] PROGMEM = {" skal limes inn. Kan dette syldes mangler/feil i koden i "min" versjon?

Hvorfor starter STC'n automatisk i Pr6 (SP) og ikke step 0 i Pr0 når det er lagt inn 0 i både rn og St i Set?

Hvordan er rekkefølgen på riktig "manuell knotting" får å få STC'n over i Pr0 fra Pr6(SP)? Foreløpig er det helt tilfeldig når jeg etter "ørten" forsøk treffer riktig. Får heller ikke tak i rekkefølgen på en youtube-video jeg så om dette.

Husker jeg feil når jeg mener at jeg tidligere satte inn en linje i koden, slik at STC'n fortsatte der den stoppet etter strømbrudd? Det gjør den i alle fall ikke nå, men styrer i stedet rett mot SP. Når denne ble satt til 0.0*C fikk jeg nesten en CC midt i gjæringsforløpet. Gikk heldigvis bra da temploggen og Thingspeak fungerte som de skulle.
 
Det er versjonen med støtte for radiokort. Ville ikke gått for den om en ikke spesifikt ønsker den funksjonen. 1.09 er rett om hjørnet, kun litt manualflikking igjen. Det eneste som jeg vet er forandret i forhold til 1.07 er er SP er flyttet til første menyvalg. Ovbc, radio og minutt versjoner er flyttet ut som egne. 1.07 har vært veldig stabil, så jeg anbefaler å hoppe over 1.08. (Nesten som med windows forøvrig..)
 
Lette etter tegninger på tilkobling av trådløs enhet... men finner ikke noe enda.
Fant derimot hvem som lager STC-1000... ser ut for at mange har laget kopi, men at HongKong U-control electric CO Ltd 'eier' STC
Hardware
STC-1000+ is only compatible with the A400_P version of the STC-1000. This is manufactured (and also sold) by HongKong U-control electric CO Ltd. STC-1000's can be purchased directly from them through their webshop on Aliexpress.
Many thanks to Will Conrad for tracking down the manufacturer and for sharing the information!
 
Sist redigert:
[Edit] Hans Einar har som vanlig rett :)
For dem som er interessert, så har Mats endret koden som ble diskutert tidligere i denne tråden.
Endringen er som #Sotrajohnny foreslo
Ut over det, ser jeg liten endring i selve koden (picprog_fo443.ino & picprog_com). Profilene er endret for både Celsius og Fahrenheit, og de inneholder 5 ekstra linjer med settings. Dette betyr trolig at det er færre profiler med flere step, eller bare ett ekstra step per profil. Det nye profilverktøyet viser fremdeles profil 0 - 5 og 9 setpoints...
Han har nå lagt ved det nye profilverktøyet for å visualisere profiler. Dette er knyttet sammen med sketch-delen slik at du ved å klikke på en menyknapp får dine verdier lagt inn i selve sketchen.
Brukermanuelen er ikke gjennomgående oppdatert og viser SP midt inni menyen. I koden er den også der den alltid har vært... Selv om Changelog'en ikke er endret, har Mats lagt til info om 'Single Wire Communication'.
 
Sist redigert:
Skulle gjerne vært så dyktig :)
Hadde håper at han hadde brukt ESP8266 som jeg bruker på Arduinologgeren... Den fungerer som web-server uten ekstra tilkobling annet enn strøm...
 
Send en mail til Mats. Kanskje han ser en kvikkfiks.. Vi skulle hatt fremgang på dette. Kan jo programmere epromen også via det grensesnittet med det mulighetene det gir..
 
Skal bestille en ny STC 1000. Forrige jeg bestilte kunne ikke flashes.
Noen som nylig har kjøpt versjon som kan flashes og vil gi meg link?
Nei, jeg kommer ikke til å bli sur om en linkt fører til at jeg bestiller en boks som IKKE kan flashes. :)
 
Skal bestille en ny STC 1000. Forrige jeg bestilte kunne ikke flashes.
Noen som nylig har kjøpt versjon som kan flashes og vil gi meg link?
Nei, jeg kommer ikke til å bli sur om en linkt fører til at jeg bestiller en boks som IKKE kan flashes. :)
Har ikke hørt om noen som har kjøt i det siste, men jeg ville ha gamblet på denne leverandøren som tidligere har levert riktig
http://www.ebay.com/itm/251768779008
Jeg venter en fra den selgeren innen rimelig kort tid nå. Kan melde tilbake til deg om hvilken utgave det er da, om du ønsker :)
 
Tilbake
Topp