Stc1000+

Ryddig og pent :)
Doble Wago er jo i prinsippet overflødige siden de bare forlenger en ledning, men med den store boksen, har du jo plass - og det blir jo ryddig.
Jeg har laget flere utgaver hos meg. Første (venstre) var med en boks fra Jula som var unødvendig dyr. Andre versjon (høyre) er boksen fra BT, men ett nr mindre enn den du bruker. I mine er det nå kun tre Wago klemmer.
ImageUploadedByTapatalk1447574915.022238.jpg
Jeg har også laget en med innebygget 220v sikring og fastmontert kabel til Arduino
https://forum.norbrygg.no/index.php?posts/287398/
 
Sist redigert:
Vær oppmerksom på at forlenging av ledning til temp.sensor kan påvirke nøyaktigheten på sensorer med kun to ledere. STC'n måler motstand, og dersom den blir påvirket, blir avlesingen feil. Med den korte ekstra ledningen du bruker, spiller det trolig mindre rolle, men du bør kontrollmåle, og eventuelt kalibrere via menyen (tc).
 
Sensoren går via en vagoklemme @trykkertor, fordi det skulle være enkelt å koble løs hele STC-enheten.
Retur fra 6 og 8 fra STC-1000 til henholdsvis varmt og kaldt er også koblet unødvendig via vagoklemmer. Vær obs på at i koblingskjemaet jeg linket til, er varmt og kaldt byttet om i forhold til slik det er på mine STC-enheter.
Men når @msevland gjør oppmerksom på at det kan påvirke nøyaktigheten på sensoren (noe jeg ikke visste), så forsvinner det paret med vagoklemmer ut med skyhøye kneløft! Dette betyr jo også at det er FYFY å endre lengden på kabelen til sensoren, uten at man også kalibrer den på nytt.
Jeg kommer også til å bruke en litt lenger kabel til varmt og kaldt stikkene, slik at jeg har nok kabel til å unngå vagoklemmer på koblingen til 6 og 8 på STC.
Ender altså opp med 3 vagoklemmer i min boks også.
 
Sensoren går via en vagoklemme @trykkertor, fordi det skulle være enkelt å koble løs hele STC-enheten.
Retur fra 6 og 8 fra STC-1000 til henholdsvis varmt og kaldt er også koblet unødvendig via vagoklemmer. Vær obs på at i koblingskjemaet jeg linket til, er varmt og kaldt byttet om i forhold til slik det er på mine STC-enheter.
Men når @msevland gjør oppmerksom på at det kan påvirke nøyaktigheten på sensoren (noe jeg ikke visste), så forsvinner det paret med vagoklemmer ut med skyhøye kneløft! Dette betyr jo også at det er FYFY å endre lengden på kabelen til sensoren, uten at man også kalibrer den på nytt.
Jeg kommer også til å bruke en litt lenger kabel til varmt og kaldt stikkene, slik at jeg har nok kabel til å unngå vagoklemmer på koblingen til 6 og 8 på STC.
Ender altså opp med 3 vagoklemmer i min boks også.
Etter en liten ryddejobb ble det slik:
stc-1000_kobling_clean.jpg
Litt mer plunder dersom STC'en skal ut for flashing, men jo færre koblinger jo mindre sjanse er det for kontaktfeil.
 
Noen som har en lenke til Arduino-kabler hos Jula, Clas eller Biltema??
Har selve Arduinoen, men kablene jeg bestilte fra chinabay har ikke dukket opp selv etter 1,5 måneder.
 
Hvis du bor i Sandnes/Stavanger-området så kan du få en pakke av meg, hvis du gidder hente på Hommersåk. Jeg har jævlig mye liggende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hvorfor skal du ha arduinokabler?
Jeg driver litt med RC, så jeg hadde en hann/hunn-plugg med flere enn 5 tilgjengelige kontakter. Loddet 5 kabler fra Arduino til hann-kontakt. Så 5 TYNNE kabler fra hunn-kontakt. Disse tynne tredde jeg gjennom fra oversiden på kretskortet til STC og loddet dem fast på undersiden.
Med dette har jeg anledning til å lage skisse i webinterface og laste over til STC så mye jeg bare ønsker. Og veldig lettvint.
 
Takker for tilbud folkens. Ser jeg ikke har lagt inn adresse min.
Som nevnt over her, har jeg ikke noen kabler som kan brukes.
Ønsker å flashe selv da det er litt av kosen, å "forske", finne ut, prøve, feile og klare.
 
Og da var mine to STC behørig loddet og flashet av @SvErD :) Tusen takk for hjelpen!
Så var det febrilsk lesing av bruksanvisning for å finne ut hvordan jeg fikk normal termostat funksjon og kunne plugge Saison'en tilbake på 27 C.
Nå er det i alle fall klart for kontrollert hurtiggjæring av Lager i neste uke.
 
Gidder du og ta en rask oppsummering av hvordan man får normal termostat funksjon? Hver gang jeg prøver blir jeg sittende fast i en evig th/rn loop og ender med å lage ett sp0=19 dh0 =0 program
 
Fikk min STC-1000 i posten nylig.
Foruten koblingsboksen, finnes det en smørbrødliste med artikkelnummer fra hva jeg trenger hos Biltema?
 
Egentlig hipp som happ, men jeg hadde denne listen liggende...
Denne har kabelgjennomføring og Wago - ellers mye det samme...

BT
1 stk 462021 - Koblingsboks (110 x 110 x 70 mm) - 40,-

Jula
1 pk 402413 - Wago klemmer - 50,-
1 stk 403092 - skjøteledning - 50,-
1 stk 400179 - skjøteuttak - 20,-
2 stk 402070 - kabelgjennomføring - 2 * 25,-
 
Tilbake
Topp