Stc1000+

Fikk koblet opp min stc-1000+ i går og satte set temp manuelt til 2°c og run til th.
Har kjølt ned ølet i løpet av natten og dagen til 2,1°C utfra hva som sto i displayet når jeg kikket. Men ettersom den lille prikken på cool fremdeles lyste stusset jeg litt.
Sjekket hy, denne sto på 0,5 så endret til 1,0. Cd står til 15.

Når jeg gikk ut av menyen igjen, så ser det ut til at den mener ølet er på - 3 grader? Og fremdeles lyser cool. Og hva indikerer den røde prikken på midten? Fant ikke igjen en beskrivelse avden i veiledning.
IMG_20150526_191137.jpg
 
Kan hende at du vil trykke powerknappen en gang raskt.

1000+ kan håndtere to prober. Uten å ha lest manualen om akkurat dette mistenker jeg at du kan switche mellom de to probene ved å trykke powerknappen en gang.
 
Kan hende at du vil trykke powerknappen en gang raskt.

1000+ kan håndtere to prober. Uten å ha lest manualen om akkurat dette mistenker jeg at du kan switche mellom de to probene ved å trykke powerknappen en gang.

Det løste det, takk for tipset.
 
Ser det løste seg :) Det lille lyset øverst til venstre for -3 tallet ditt indikerer temperatursensor nr 2
Som du fant ut, bytter du mellom dem med å trykke på power
 
Har også begitt meg ut i STC1000-land.
Kjøpte fra Gadgetinfinite eller hva han der ebay nå kaller seg.
Fikk riktig versjon, og flashet med Arduino på kort tid.

Eneste humpen på veien var at jeg som er ukjent med slike saker brukte litt tid på å få satt riktig COM-port til Arduinoen.
Ellers var dette temmelig enkelt. Gleder meg til å få tatt utstyret i bruk! :)
 
Jeg vil gjerne ha en slik liggende klar til jeg får tak i kjøleskap.
Men lurer på en ting:
Er det mulig å sette den til å øke fra 17-20grader fordelt over 7dager f.eks? er det dette som kalle ramping i settings?

Har du alt av SSR og VK og slikt på lager Hans Einar?
 
Jeg vil gjerne ha en slik liggende klar til jeg får tak i kjøleskap.
Men lurer på en ting:
Er det mulig å sette den til å øke fra 17-20grader fordelt over 7dager f.eks? er det dette som kalle ramping i settings?

Har du alt av SSR og VK og slikt på lager Hans Einar?
Ja, det er det som er et av hovedpoengene med stc-1000+
Ramping kan slås av / på men er på som default.
 
God morgen godtfolk! Da har jeg også to stk i bestilling. Vurderer å bestille meg en slik Arduino, men inntil videre har jeg nok av andre ting å sette meg inn i. Noen i nærheten av Ålesund som evt kan være behjelpelig med å flashe mine hvis det skulle vise seg at det er riktig versjon som dukker opp?

Utrolig mye flott informasjon i denne tråden, har lest igjennom flere ganger og lærer stadig vekk noe nytt. Kan en bestille ferdige "skall" til denne eller må en mekke en koblingsboks som jeg så det var henvist til tidligere i tråden? Jeg skal ikke skryte på meg å være spesielt nevenyttig, men jeg har en Dremel liggende ett eller annet sted.

- C
 
Nei, ofte er det frysen som styrer kjølen. Samme greia mao, men mer futt i frysedelen. Med mindre det er to kompressorer da.
 
Okei, så det er vanskelig å styre de hver for seg da? Det er bare en kompressor. Så det kan bli vanskelig å få en grei temp i frysedelen også da. Et slags luftehull mellom frys og kjøl bør jo være mulig for da blir den totale temp høyere.
 
Er det en kompressor og du gjærer en ale får du ikke fryst pommes frittes i frysedelen. Skal du fryse noe der blir det vanlig kjøleskapstemp i kjøleskapsdelen, såvidt jeg vet.
 
Tilbake
Topp