Stigrør til bryggerifat.

Kjøpte noen bryggerifat for en stund siden, men nå har gummigreia på toppen på et eller to blitt relativt sliten. Ser ikke helt hvordan man skal få byttet bare den gummigreia, så tenker jeg må prøve å få tak i nye stigrør til 50L bryggerifat. Noen som vet hvor man kan få tak i noe slikt?

Kjøpte noen bryggerifat for en stund siden, men nå har gummigreia på toppen på et eller to blitt relativt sliten. Ser ikke helt hvordan man skal få byttet bare den gummigreia, så tenker jeg må prøve å få tak i nye stigrør til 50L bryggerifat. Noen som vet hvor man kan få tak i noe slikt?
Har akkurat kastet 4 stigerør til 50 l i går.

Men prøv olbrygging.no de selger iallefall fat. Kanskje de har pakninger også

Har akkurat kastet 4 stigerør til 50 l i går.

Men prøv olbrygging.no de selger iallefall fat. Kanskje de har pakninger også
Mener ikke å grave altså, men jeg har ved flere anledninger lest om flere som har kastet slike. Har også lest om en som fikk fatt i en hel haug og skulle bruke bare rørene til bryggeriet sitt.

Jeg har vært på jakt etter et stigrør lenge og finner ingen som selger (jeg har spurt olbrygging.no).

Men altså, mange har mange og kaster dem, mens jeg ikke klarer å spore opp ett eneste ett :) Hvor "ramler" man over disse - hvem (eller hva slags folk) må man kjenne? :)

Er det bryggeriene som tidvis kvitter seg med slike eller er det pubene?

Mener ikke å grave altså, men jeg har ved flere anledninger lest om flere som har kastet slike. Har også lest om en som fikk fatt i en hel haug og skulle bruke bare rørene til bryggeriet sitt.

Jeg har vært på jakt etter et stigrør lenge og finner ingen som selger (jeg har spurt olbrygging.no).

Men altså, mange har mange og kaster dem, mens jeg ikke klarer å spore opp ett eneste ett :) Hvor "ramler" man over disse - hvem (eller hva slags folk) må man kjenne? :)

Er det bryggeriene som tidvis kvitter seg med slike eller er det pubene?
Jeg skulle kanskje ha lagt de ut her før jeg kastet dem?

Her ser jeg at jeg ikke har slått på varslinger for nye innlegg. Fint å se at det var aktivitet på tråden! Skal se hvordan det blir med de pakningene, men skjønner ikke helt 100% hvordan jeg skal klare å bytte de i utgangspunktet. Men nå har jeg ennå ikke vært i kjelleren og prøvd :) Takk for gode tips, og rop gjerne ut før dere kaster slike, slik Ørnegård også spør om!

Tilbake
Topp