Stort varmetap med Igloo kjøleboks 45 liter (48 qt)

FrodeSy

Norbrygg-medlem
Har akkurat solgt min Beer Brew 30 for å sleppe å stresse med å halde stabil mesketemperatur, og har kjøpt Iglooen nemnt i tittelen. Sidan eg for det meste brygger session-ales med 5 - 6 kg malt, var eg veldig usikker på kor stor iglooen skulle vere. Men etter å ha lest ulike trådar her på forumet, endte eg opp med 45-literen. Då har eg også høve til å brygge sterkare og større.

Eg har no køyrt følgjande to testar for å sjekke varmetap:
1) forvarma iglooen med 10 liter varmt vatn frå krana. Tømte ut og fylte opp 10 liter varmt vatn, men ingen malt. Vatnet var ca 71 grader ved "meskestart". I løpet av 70 minutt dalte temperaturen med ca 7 grader!
2) forvarma iglooen med 10 liter kokande vatn. Tømte ut og fylte opp 10 liter varmt vatn, men ingen malt. Vatnet var ca 70 grader ved "meskestart". I løpet av 70 minutt dalte temperaturen med ca 6,5 grader!

Har tenkt å flytte bryggeriverksemda frå kjøkkenet og sette opp ei lita "bryggebod" i garasja (dele av med eit par lettveggar). Men det blir jo steike umuleg med dette  :bokser:

Kva pokker er dette?!!? Ser at andre opplever 0,5 - 1 grads varmetap ved 90 minutters mesketid. Det vil eg også  :'(
Er det nokon av dykk som har forklaringar på kvifor dette skjer, og kva eg kan gjere for å redusere varmetapet?
 
Ja, termometer skal funke fint. Har tre stykk som eg eit par gongar i året brukar å "kalibrere" ved å samanlikne målt temperatur. Det brukar stemme bra. Har også oppnådd temmeleg lik utgjæring etter dei oppskriftene eg har brukt, seinast maibokken eg tappa i går. FG 1.017 mot 1.018 som Jamil hadde berekna.

Dessutan har eg brukt same termometer ved begge målingane.
 
jeg har samme boks men opplever ikke det du beskriver -antar du er i garasje/kjeller/et rom hvor det ikke er minus 100?..
samt selvsagt at lokket er lukket..

selv med åpent lokk skulle du ikke miste så mye temperatur
 
Mi Igloo kjøleboks (kjøpt frå Bryggselv) står inne på kjøkkenet der det er stabilt 22 grader.

Har no sjekka alle tre termometera mine. Temperaturforskjell ca 1,5 grad på alle tre. Men så plutseleg fall temperaturen på det dyraste digitale termometeret ned til 24 grader. Og det fortsatte å hoppe opp og ned. Veldig merkeleg, har ikkje registrert dette før. Kanskje temperaturføleren / proben er gåen? Så no får eg til på 3. sjekk og bruke alle tre termometera.
 
Tror ikke varmetap blir noe problem når du får malt oppi. Malten i seg selv holder bra på varmen.
Jeg har samme kjøleboks og den faller ca 2 grader på 90 min med malt og ca 8 grader med bare vann.
 
Jens K skrev:
Tror ikke varmetap blir noe problem når du får malt oppi. Malten i seg selv holder bra på varmen.
Jeg har samme kjøleboks og den faller ca 2 grader på 90 min med malt og ca 8 grader med bare vann.

Hey - hey! Dét var ei tilbakemelding eg kunne like  :ilike:  Men eg må likevel seie at 2 graders varmetap i løpet av 90 minutters mesk er for mykje samanlikna med andre. På Beer Brew 30 hadde eg ca 1,5 grad på 70 minutt. Hadde trudd det skulle bli betre med Igloo.
Gjennomfører likevel mi 3. runde så får eg sjå ved bruk av tre termometer.

Men Jens K, eg vart likevel nyskjerrig på om varmetapet ditt er det same uavhengig av mengde malt og vatn?
 
Fyllingsgraden i iglooen har alt å si, jeg bruker 52qt versjonen og har varmetap på ca 2 grader på en time ved 4.5kg malt (ca 30% fullt) men omtrent 0 grader i varmetap med 12.5kg (nesten stappfull). Jo mer luft inni jo større varmetap. Å måle varmetap med kun vann inni vil nok ikke gi særlig reelle resultater.
 
Marius.H.Steen skrev:
Fyllingsgraden i iglooen har alt å si, jeg bruker 52qt versjonen og har varmetap på ca 2 grader på en time ved 4.5kg malt (ca 30% fullt) men omtrent 0 grader i varmetap med 12.5kg (nesten stappfull). Jo mer luft inni jo større varmetap. Å måle varmetap med kun vann inni vil nok ikke gi særlig reelle resultater.

Du har nok rett, Marius. Men eg tenkte som så at eg ikkje ville ta i bruk Iglooen dersom varmetapet under mesking ville vere så stort, for då kunne det vere mulegheit for heving av kjøpet. Men det ser ut til at eg berre må køyre full meskerunde med malt for å verkeleg sjekke verdiane her.
 
Einig med Marius. Det er nok dø-rommet som stjel varma di. Fylle du kjøleboksen din heilt opp skal du nok ikkje miste mykje varme i løpet av mesketida.

Dersom varmtapet vert eit problem under vanleg brygging av dine vanlege batchstørrelsar, kan du kanskje eksperimentere med "no-sparge" brygging? Burde funke fint med session ales.
 
Hvis du stort sett brygger med 6kg malt ville jeg valgt en mindre versjon, 36 eller kanskje til og med 25qt (selv om den antakelig blir i minste laget), som vil ha mindre varmetap på 6kg malt.
Jeg hadde 36qt før, og den holdt helt supert på temperaturen når den var nesten full ved ca 8kg malt.

http://seasea.no har flere størrelser som ikke bryggselv har.

edit: Ved ettertanke tror jeg 25qt utgår som reell kandidat.
 
Birger Storaas skrev:
Dersom varmtapet vert eit problem under vanleg brygging av dine vanlege batchstørrelsar, kan du kanskje eksperimentere med "no-sparge" brygging? Burde funke fint med session ales.

Det er hovudsakleg engelsk-inspirerte session-ales eg bryggar. Det har blitt hevda at ein viktig faktor ved brygging av engelske øl er at dei brukar ca 2 liter vatn pr kilo malt medan det mest vanlege vel er 2,5 liter. Ved no-sparge mesker ein med alt vatnet noko som vil bety ein meir forgjærbar vørter. Men kanskje er løysinga her å meske på 1 - 2 grader høgare temperatur? Har nokon erfaring med det?

Marius.H.Steen skrev:
Hvis du stort sett brygger med 6kg malt ville jeg valgt en mindre versjon, 36 eller kanskje til og med 25qt (selv om den antakelig blir i minste laget), som vil ha mindre varmetap på 6kg malt.
Jeg hadde 36qt før, og den holdt helt supert på temperaturen når den var nesten full ved ca 8kg malt.

http://seasea.no har flere størrelser som ikke bryggselv har.

edit: Ved ettertanke tror jeg 25qt utgår som reell kandidat.

Tenkte på 36 qt, men sidan det var lenge til Bryggselv ville få den inn og dei meinte at 48 qt ville funke fint sjølv til session-ales / øl med mindre malt, så gjekk eg for 48. (Sikkert sunnmøringen i meg som ville spare pengar på porto ved å kjøpe frå ein leverandør.) Eg sit litt med kjensla av å ha gjort eit dårleg val...
 
Resultatet etter 3. forsøk er at mesketemperaturen dalte med 6 grader, altså pittelittegrann mindre enn på dei to føregåande. (Om eg testar ein 8 - 10 gongar til kjem det kanskje ned i 3 graders fall+  ::))

Grrr... Det er vel berre å leve med sidan eg først har kjøpt denne...

Blir kanskje tvungen til å satse på No-sparge brygg på brygg med lavare OG og heller kompensere med ein - to graders høgare mesketemperatur? Kan det vere ein gangbar veg? Kanskje variere med å brygge store volum av og til og / eller satse på parti-gyle. Har folk kanskje andre og betre forslag? Alternativet med å berre brygge imperial ales er ikkje aktuelt. Likar som oftast å halde ut kvelden før eg sloknar  ;)
 
FrodeSy skrev:
Det er hovudsakleg engelsk-inspirerte session-ales eg bryggar. Det har blitt hevda at ein viktig faktor ved brygging av engelske øl er at dei brukar ca 2 liter vatn pr kilo malt medan det mest vanlege vel er 2,5 liter. Ved no-sparge mesker ein med alt vatnet noko som vil bety ein meir forgjærbar vørter. Men kanskje er løysinga her å meske på 1 - 2 grader høgare temperatur? Har nokon erfaring med det?

Ikkje veldig mykje erfaring med metoden på session ales, men har kjøyrt nokre no-sparge brygg. Har då lagt meg litt høgare i tempratur, har også prøvd lengre mesketid. Effektiviteten går typisk litt ned med no-sparge(ligg på litt over 70%), men dette ville eg ikkje tenkt på i ein session ale.

Alternativt kan du kanskje lage til eit laust innerlokk, som kan endrast med volumet på meska? Trur ikkje du har gjort eit dårleg val, størrelsen kjem godt med på neste Barley Wine eller andre store øl om du skulle brygge slike.
 
Birger Storaas skrev:
FrodeSy skrev:
Det er hovudsakleg engelsk-inspirerte session-ales eg bryggar. Det har blitt hevda at ein viktig faktor ved brygging av engelske øl er at dei brukar ca 2 liter vatn pr kilo malt medan det mest vanlege vel er 2,5 liter. Ved no-sparge mesker ein med alt vatnet noko som vil bety ein meir forgjærbar vørter. Men kanskje er løysinga her å meske på 1 - 2 grader høgare temperatur? Har nokon erfaring med det?

Ikkje veldig mykje erfaring med metoden på session ales, men har kjøyrt nokre no-sparge brygg. Har då lagt meg litt høgare i temperatur, har også prøvd lengre mesketid. Effektiviteten går typisk litt ned med no-sparge(ligg på litt over 70%), men dette ville eg ikkje tenkt på i ein session ale.

Alternativt kan du kanskje lage til eit laust innerlokk, som kan endrast med volumet på meska? Trur ikkje du har gjort eit dårleg val, størrelsen kjem godt med på neste Barley Wine eller andre store øl om du skulle brygge slike.

Eit falskt innerlokk kan vere noko å teste ut. Den var kreativ, Birger.
 
Tilbake
Topp