Studentoppsett

Hei

Jeg er student, og har lyst å få laget meg et ølbryggeoppsett, da jeg til nå bare har fått kokt litt og litt vann, og kun fra sett.

Jeg vil da gjøre det billigst mulig, og trenger litt råd og tips, til om det funker, og hva mer jeg trenger.

1. Tenkte å få tak i en kassert varmtvannsbereder til å koke i. Er dette greit?

2. Er denne mulig å bruke som varmekilde? http://www.ebay.com/itm/NEW-FAST-Im...=100011&prg=10240&rk=2&rkt=10&sd=181047793374
Er denne også grei til å holde temp konstant? Eller trenger jeg termostat utenom?

3. Jeg har gjæringskar, og sånn utstyr.

4. Jeg må vel ha en kjøleboks?

5. Kjøling, Er det eneste greie alternativet som er rimelig, en spiralkjøler som dette? http://www.bryggselv.no/products/spiralkjler-15m-x-10mm-rustfri2

6. Må også ha meskepose og sånne ting? Det er de vel behjelpelige med i bryggebutikkene så jeg får med hva jeg trenger? Er vel kanskje også mulig å bruke en sånn vaskepose til bh ol. mener jeg å ha lest en plass?

Hva mer trenger jeg for å være i gang så jeg kan brygge?

Tusen takk for svar.

Hei, jeg ville gåt for en kobber manifoild isteden for pose, koster det samme, jeg kan sende bilde senere i kveld om du vil se

1. Ja dette er er ikke noe problem. Men kan være volumet er noe større enn det du har tenkt deg? De fleste vvb har en diameter på rundt 50cm. Det finnes smale modeller også, men har okke sett mange av disse.

Den store diameteren fører til at vanlige meskeposer ikke passer og at fordamingen under kok blir stor.

2. Jeg bruker noe liknende bare uten termostat til kok. Jeg ville ikke brukt min eller den som er i linken til å holde tempen på mesken. Heller isoler godt.

4. Du må ikke ha kjøleboks, det finnes andre løsninger, som kjele med falskbunn. Hvorfor ikke bare gå for en kjele som du kan både meske (med meskepose) og koke i? Kiss-prinsippet osv.

5. Billigere å mekkekjøler selv fra biltemakobber?