Du sier att du brygger øl, og om du kan få lov å finne deg varmeelement fra gammle vaskemaskiner, og at du selvsagt rydder opp etter deg og stabler fint på plass etterpå. fordelen med vaskemaskin konra vannkoker, er så simpelt att varmeelemetet i vann koker har tettere avstand mellom elementene, ergo svidd vørter og mer vasking i motsettning tl vaskemaskin element som er 30cm lange
her er en kjekk sak som forklarer fra ende til anen.
eneste du i realiteten trenger er stjerne og flatt skrujern, samt en liten skifte nøkkel.
ta målene av hullet evt tegn av det eksisterende hullet, er viktigt den er så lik som muligt som i trommelen.
skru av baklokket på vaskemaskinen, så ser du om elementet er bakpå- om ikke, skru fast igjenn dekselet, og start på ny maskin.(noen maskiner har elementet montert frem i fra) med 2 element så har du oppkok på 20L på no time, i mitt tilfelle til jeg fikk kverna 6kg malt (Y)
er den labb dunken der ja, for jeg leste en del på nettet, og det viser seg att den er veldig egna til å koke i, siden den ikke avgir plast smak, noe en del gjæringdunker gjør. dunken er på 60L btw, når du har maskinen forran deg, plukk med deg strømledningen, når du har alt har av dekselet, den har som regel ferdig lodda kabel sko, og det er bare å sette det i sammen dine nye element
hovud årsaken til att folk ikke får pille i retur containerne er att dei annsvarlige må fysisk rydde opp etterpå. får du god kontakt med dei, så kan du plukke opp kjøleskap og frysere til gjæring osv ved senere annledning