Sukker/spraymalt i flaska - tørt? (EDIT: Jeg er teit)

EDIT: JEG ER SÅ UFATTELIG TEIT! Selvfølgelig vet jeg at mange primer flaskene ved å ha rent sukker rett oppi. Skam på meg for å ikke tenke eller google. Ikke noe mer å se her... :confused:

"Her om dagen var jeg innom mi lokale sjappe og kjøpte en pose med sånne sukkerkuler som man bare skal slenge rett i flaska. Jeg syns det er noe klabb og herk å skulle måle ut så og så mange gran spraymalt, og så og så mye vann og så må jeg beregne hvor mange milliliter av blandinga jeg må ha for å få så og så mange gram etc.

*Plunk* oppi med ei sukkerkule i hver 0.33 flaske og så oppi med ølet. Kjekt! Men da jeg var ferdig så hadde jeg en halv pose sukkerkuler til overs. Hvor sårbart er dette for infeksjon egentlig? Kan jeg bruke de kulene som er igjen i posen uten at noe uhumskheter har bosatt seg på de og kommer oppi med flaska? Hvis sukker er tålelig robust, kan jeg ikke bare ha tørt spraymalt rett oppi flaska istedenfor?"

 
Sist redigert:
Mange har stor suksess med å ha sukker/sukkerbiter rett i flasken, men det er alltid en mulighet for at noe skal snike seg med.

Selv heller jeg bare sukkerlake rett i omstikkingskaret jeg flasker fra og synes ikke det medfører noe stress.
 
Jeg er fan av sukkerbiter. Særlig på eplesider og belgisk øl hvor 8g/l (2 sukkerbiter per 0,5l flasker) blir perfekt. Når en må drive å dele dem i to blir det liksom ikke så stas. Nesten alt jeg lager er infisert - så om noe sniker seg med så er det bare hyggelig. :)
 
Tilbake
Topp