Sukker

Fins det tilfeldigvis en støttegruppe for folk som, ETTER å ha tappet 20 liter på flaske, oppdager at de har glemt sukkerlaken?

Beklager usaklig tråd, men jeg måtte få det ut.

Sett at du skal ha 10 flasker med 6gr sukker i hver. Kok opp 60ml vann og tilsett sukkeret. Må volumet på vesken du har nå (tipper rundt 90ml). Du vil da ha en tidel i hver flaske - omtrent 9ml.

Hvordan finner man ut volum da? Gravity? Kalkulator?
Nå er jeg ikke helt sikker på hva du spør om, men om du er i denne situasjonen (eller bare ikke ønsker/kan stikke over i en ekstra stamp for å mikse sukker i) finnes det flere måter å gå frem på.

Kjent konsentrasjon: om du blander en lake med f.eks 1g/ml, kan du tilsette en ml per gram sukker du ønsker. (husk å gange med flaskevolum!)

Kjent mengde: Om du ønsker å tilsette f.eks 10ml til vær flaske blander du en lake som inneholder ønsket sukkermengde pr 10ml. (husk å gange med flaskevolum!)

Velg en og hold deg til den!

OBS! Ikke bland ut mer sukker en det som skal brukes totalt. Om du går tom for lake, ikke bland mer!

Eksploderende flasker er ikke til å spøke med!

Edit: UTROPSTEGN!

Takk. I ettertid (pinlig?) enkelt når jeg blir forklart hvordan.

Når jeg stikker om så tenker jeg ikke på hvor mye vann jeg bruker..

Nb: med mindre du har litersflasker skal du sannsynligvis IKKE ha 6g pr flaske, som per foreslo over ;) 3g sukker til en halvlitersflaske eller 2g til 0,33-flasker vil nok funke bedre ;)

Tilbake
Topp