Svar hastar! Veldig feil innmesk

FrodeSy

Norbrygg-medlem
Brygger pils, 100 % pilsmalt. Skulle meske 90 min på 65 grader. Fekk 66,5 så justerte med kaldt vatn. Den gjekk då rett ned til 61 grader. Brukte http://rackers.org/calcs.shtml for å nå rett temp (stegmesk), men traff berre 62. Måtte drite i å fikse resten pga ungane skulle ha middag, så då lurer eg på kva grad neste steg i meskinga bør bli for å få ein brukbart utgjæra pils på 1.008-1.010 (OG 1.046, ca 80 % utgjæring) og ingen saison-utgjæring ned mot 1.002.
 
Fint, takk!
Men no har mesken stått i snart 1 time, så då bør eg vel legge den eit par grader over det eg tenkte og kanskje la den stå der i 30 minutt før utmesk?
 
Ingen krise. Også mulig med en to-stegs mesk med kokende vann opp til 70-72 grader etter ca. 45 min på din angitte temp. Hold i min 20 min før utmesk/skylling. Det blir veldig nært en tysk Hochkurz-mesk,og ingen saison.
 
Sist redigert:
Såpass høgt som 70-72 grader altså? Ok, får skrive denne batchen i bryggeboka som ei ekstra læring. Brukte denne dritkalkulatoren eg tidlegare viste til for å nå 67 grader. Når eg fulgte rådet fekk eg berre knapt 64. Så nå står nytt vatn på oppkok, så får eg sjå kva eg endar på etter tilføringa av det vatnet. De skal ikkje sjå vekk frå at dette endar opp til slutt med å bli mitt beste øl som blir klin umuleg å gjenskape...
 
62 meskegrader for pils fungerer helt fint med ett steg. La den stå en times tid ,og fortsett til skylling på 68 grader. Det viktigste med pils, er å gjære det kaldt (rundt 8-10 grader), for så å lagres kaldt i 4 - 6 måneder.
P.s : jeg har god erfaring med 24 timer tiacetylrest når jeg brygger pils.
 
Om han allerede har hatt en time på 62C, så vil da enzymene allerede ha gjort jobben sin, og klipt opp det aller meste av sukkeret til gjærbare typer, å heve temperaturen etter dette vil ikke gjøre mer av sukkeret ugjærbart igjen.
 
Tilbake
Topp