Tanker om tappetårn

Ville nok gått for Perlick kraner eller "kopien" som han selger. Har et tårn med slike kraner og de henger veldig mellom hver gang de eri bruk, selv om de er blitt vasket.

Perlic og kopi er vel ikke helt like iom. at kopiene bruker ei fjær eller noe for å gi nok trykk på pakningen?

Kjøp et tappetårn med perlickkraner først som sist. Når jeg bygde meg kegerator med billig tårn fikk jeg masse problemer med kraner som satte seg fast, slanger som gav plastsmak, shank som gav metallsmak osv.

Måtte bytte alt; Kraner, slanger og shanks.

Invester i skikkelig utstyr (helst i rustfritt) først som sist, så slipper du problemer i fremtiden.

Hallstein skrev:
Kjøp et tappetårn med perlickkraner først som sist. Når jeg bygde meg kegerator med billig tårn fikk jeg masse problemer med kraner som satte seg fast, slanger som gav plastsmak, shank som gav metallsmak osv.

Invester i skikkelig utstyr (helst i rustfritt) først som sist, så slipper du problemer i fremtiden.

Denne typen utstyr varer jo veldig lenge også :)

Bjarte H skrev:
Hallstein skrev:

Denne typen utstyr varer jo veldig lenge også :)

+1

Nå er forsåvidt Perlick kopi også. Originalen er Ventmatic. Jeg har både Perlick og Ventmatic, og kranene fra Ventmatic er en divisjon over Perlick. Men Perlick er et helt OK valg.

Jeg har kopiene, og de funker helt greit. Litt lekkasje i en kran innimellom, men om jeg passer på å lukke skikkelig pleier det å gå greit.

Hadde jeg startet på nytt hadde jeg kjøpt perlick.

Den tunge slideren i Ventmatic'en gir mye mer kvalitetsfølelse enn småtteriet i Perlick. Som en tung Jaguar vs en lett Yaris....

Tilbake
Topp