Tapcooler mottrykksfyller for Vent-Matic / Perlick / Intertap

Tapcooler

Samarbeidspartner
Nytt produkt fra Tapcooler: Mottrykksfyller som plugges inn i forward sealing tappekraner, kompatibel med Vent-Matic, Perlick 600-serie og Intertap. Med teleskopisk rør for øl/CO2, push-fitkobling for CO2 og silikonpropp med sprutsikring.


Se http://tapcooler.no/no/tilbehor-c-2/mottrykksfyller-for-vent-matic-perlick-intertap-p-16

401142d878bb0e6c6a0a7ba422c09ad8.jpg

6861101193bafef31fcfb3b925587b27.jpg
 
Jah, da må jeg pokker meg kjøpe meg kran selv om jeg ikke trenger det. Men blir en vakker dag, har brent av alt for mye penger i det siste nå.
 
Hvordan blir det å feste denne på en tappekran som er montert i tappetårn ? Tenker da på halvliterflasker, blor det nok klaring for enkelt å ta ut og inn flaskene uten at det blir for trangt ?
 
Hvordan blir det å feste denne på en tappekran som er montert i tappetårn ? Tenker da på halvliterflasker, blor det nok klaring for enkelt å ta ut og inn flaskene uten at det blir for trangt ?
Du trenger ca 4 cm klaring for flaskefylleren. Sett fylleren i flaska før den plugges i krana, slipp av trykket i flaska etter at den er fyllt (ved å senke den noen mm), ta fylleren ut av krana og flytt den til neste flaske som skal fylles. Har ikke testet med tappetårn, men det fungerer i alle fall fint med 28 cm avstand mellom krantupp og dryppbrett (Tapcooler SC kegerator).
 
Noe sånt har jeg vært på jakt etter. Er det testet å lagre øl tappet på flaske med denne?
Nei dessverre, til det er produktet for nytt. Men funksjonsmessig er det ikke noe forskjell fra vanlige mottrykksfyllere - det er bare tilkoblingen som gjøres mye enklere.
 
Kommer det en versjon med ball-lock tilkoblinger?
Nei, det gjør det nok ikke. Konseptet er basert på å bruke tappekranen som ventil for øl, så det trengs litt mer enn en slangekobling for øl. Ball lock for gasskoblingen er forsåvidt enkelt å få til.
 
Nei, det gjør det nok ikke. Konseptet er basert på å bruke tappekranen som ventil for øl, så det trengs litt mer enn en slangekobling for øl. Ball lock for gasskoblingen er forsåvidt enkelt å få til.
Hadde hvertfall gjort det veldig mye enklere å ta CO2 av nabofatet istenfor JG. Men ventil på øl hadde også gjort den veldig praktisk slik at man ikke måtte, i mitt tilfelle stå i en liten bod å flaske.
 
Hadde hvertfall gjort det veldig mye enklere å ta CO2 av nabofatet istenfor JG. Men ventil på øl hadde også gjort den veldig praktisk slik at man ikke måtte, i mitt tilfelle stå i en liten bod å flaske.

Du kan bare lage en egen overgang med ball lock i andre enden.

3/8" ølslange går rett på Ball lock med nippel, og så en overgang ned til 3/16"
 
Du kan bare lage en egen overgang med ball lock i andre enden.

3/8" ølslange går rett på Ball lock med nippel, og så en overgang ned til 3/16"
Jo, men dette var ganske strømlinjeformet. Og da med en liten ventil til ølet og ball-lock ville det vært innertier for meg. Er nok DIY hos meg:)
 
Du kan bare lage en egen overgang med ball lock i andre enden.

3/8" ølslange går rett på Ball lock med nippel, og så en overgang ned til 3/16"
For dem som bruker 3/16" CO2-slanger er det bare å ta slangen ut av JG-koblingen på ball lock'en (fra nabofatet) og sette den inn i mottrykksfylleren.
 
Om man bruker JG på CO2 ja:)
Lekkert produkt
Takk for det!
Det følger med et adapter med slangenippel for dem som ikke bruker JG:
20180221_141729.jpg
Adapteret er laget av aluminium for at stålkrokene i JG-koblingen skal få grep. Med et ball lock-adapter, en overgang til slangenippel og litt slange, har du det du trenger for å koble til en grå ball lock-kobling. Slangenippeladapteret tas enkelt ut av mottrykksfylleren når flaskene er fylt.
 
Tilbake
Topp