Tettemiddel til K-sensor

Hei

Noen som har forslag til et greit tettemiddel jeg kan bruke på en K-sensor til en PID.
Borret et litt tynnere hull i et pex rør, og fikk skrudd den inn der, men ser at selve sensoren umulig kan være tett.
Har de noe på Biltema eller Jula som kan fikse det.

Bård S
 
Hvis ikke en dose gjengeteip fungerer bør man kanskje heller se etter en vanntett giver.

EDIT: Gjengeteip er vel å anbefale uansett giver!
 
Det er selve sensoren som ser ut til å være problemet i og med at jeg enkelt kan skru "mutteren" på utsiden rundt, og til og med skyve den opp og ned ca 1 mm på selve sensoren.

Bård S
 

Vedlegg

  • $(KGrHqJ,!jgE8)UY7vUeBPRMr+12pw~~60_3.JPG
    $(KGrHqJ,!jgE8)UY7vUeBPRMr+12pw~~60_3.JPG
    162,7 KB · Sett: 208
Dei sensorane der er ikkje berekna på veske, men med litt Tec-7 kan du få den tett.

Personleg ville eg brukt denne typen:
http://www.ebay.com/itm/PT100-Sensor-Temperature-Control-Thermocouple-Probe-1M-3-3ft-/150824869296?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item231ddcddb0#ht_1980wt_1346
 
nordtvedt skrev:
protto skrev:
Dei sensorane der er ikkje berekna på veske, men med litt Tec-7 kan du få den tett.

Personleg ville eg brukt denne typen:
http://www.ebay.com/itm/PT100-Senso...tDomain_0&hash=item231ddcddb0#ht_1980wt_1346
Den proben du linker til her lider av samme problemet, den er ikke tett imellom selve proben og festeskruen.

Det stemmer ikkje.

Eg brukar desse probene i variantar som PT-100, K-type og J-type. Alle i samme innpakning. Gjengepartiet og sjølve termowellen er eit stykke i motsetning til den lillt originale sensoren.

For montering i tank er det berre å bore eit 8mm hol, ev.7mm og gjenge med M8, tre ein liten O-ring fra Biltema inn på gjengene, stikke proben gjennom holet i tanken og skru mutteren på innsida.
 
Hvis du virkelig vil ta i kan du kjøpe denne. Her har du 1/2 toms gjenger, så du kan skru den rett i en t som står i gjennomføringen fra meskekaret, og så ha kuleventilen i den siste utgangen i T en. i tillegg sitter kabelene i en xlr-kontakt, så du kan koble fra kabelen etter endt brygging. Den er jo relativt dyr, (du finner en uten xlrkontak, og med "1/4 gjenger på ebay til ca $10), men skal love deg at noen slike etterhvert vil finne veien til mitt bryggeri.  :)
 
Litt sidespor, men kalibrer k-elementet ditt før du bruker det.
Jeg bestilte samme pakke, og den målte temperaturen 7 grader for lavt hos meg (ved 67°C).

Ellers kappet jeg av elementet, stakk trådene inn i silikonslangen jeg ville måle temperaturen i og tvinnet dem sammen der, i stedet for å prøve å få tett den skrukoblingen.
Jeg skal over på pt100 jeg òg, men jeg skal lage meg en regulator først som kan måle temperaturen på 2 plasser (rett etter varmeelement og i mesken), samt styre pumpe og kommunisere med PC.

PT100 elementet jeg kjøpte:
http://www.ebay.co.uk/itm/Thermocouple-Temperature-Control-Sensor-Probe-PT100-1m-/350451552114?pt=UK_BOI_Electrical_Test_Measurement_Equipment_ET&hash=item51988a4f72
 
Jeg har den du viser bilde av. Festet med tec 7 og har fungert potte tett i 15 brygg
 
Tilbake
Topp