The LagerJacket

Haha.. Ikke dum den der. Har du fått testet enda? Ser jo ut til å gjøre jobben etter hva jeg lester av test oppsettet ditt?

Jeg synes kickstarter konseptet er artig, så jeg klarte ikke la være når den kom der. Håpet også på at de skulle klare å utvikle en litt bedre versjon enn DYI med tanke på støy.
Kommer til å kjøre på med noen ale til og en kölsch før jeg etterhvert lar den prøve seg på en lager.

Har kjøpt inn en SS Brewing Brew Bucket og bestilt verktøy fra ebay til å lage hull til kjølestaven. Semi-konisk gjærspann i rustfritt, gleder meg! :D

Ditt oppsett er mye i samme gate som det SS produserer selv til sine koniske tanker.
http://www.ssbrewtech.com/collections/ftss/products/ftss-temp-control-for-7-gallon-bucket-chronical


Enda mer likt blir vel oppsettet hvis man bytter ut pc-blokkene med en kjøleboks.
http://www.clasohlson.com/no/Asaklitt-12-V-kjøleboks,-20-l/31-8215
Lage en gjennomføring for inn og utsug og koble til en pumpe som kjører vannet igjennom spiralen. Brukt den boksen der mye på tur med bobilen og den kjøler godt.
 
ehm, nei.. Ser de har gjort endringer på kjøleboksen fra clas, for min kan kjøre både på 12 og 220v.
Men sånne bokser finnes over alt nå om sommeren til en billig penge.
 
Lar det seg gjøre å kjøre en 'cold crash' med denne? Virker som en finurlig og spennende liten sak for min store 30kvm leilighet.
 
Den skal klare det i følge produsent, men som nevnt tidligere i tråden så bråker den en del når den viften går, noe jeg tror den vil gjøre konstant på cold crash ned mot 4c.
Jeg orker ikke oppholde meg i samme rom alt for lenge når vifta går, så jeg har plasert den på badet. Tror du blir gal hvis du skal oppholde deg i samme rom når den går konstant. Men i mine yngre dager holdt jeg jo ut å ha en FTP server omtrent oppi senga når jeg bodde på studenthybel, så kommer vel an på hvor mye man vil ofre :)

Tilsatte tørrhumle i pale alen her i går, om et par dager skal den får så i romtemp 48t før jeg cold crasher ned til 12c i et par dager før flasking.
 
Tilbake
Topp