Tilsette sitron i bryggekaret, Mexican cerveca

har nettopp startet brygging av en Muntons Mexican cerveza. Jeg har tidligere brygget Coopers Mexican cerveza og synes den ble god med litt sitron i glasset. Er det noen som vet om Muntons har samme smaken som Coopers? Og kan jeg med fordel ha litt sitronsaft rett i bryggekaret?

Jeg brygger den med 500 gram extra lys spraymalt og 5-600 gram druesukker.

Ville heller tilsatt i glasset, istedet for å ødelegge en hel batch om det ikke skulle smake etter forventningene.

Ja, kanskje bedre å fortsette å tilsette sitron/lime/pære rett i glasset. Har slike dråper som egentlig hører til Soda Streamen, men de er vel så gode i cerveza-en min. synes bare det er litt i overkant amatørmessig

Ja, kanskje bedre å fortsette å tilsette sitron/lime/pære rett i glasset. Har slike dråper som egentlig hører til Soda Streamen, men de er vel så gode i cerveza-en min. synes bare det er litt i overkant amatørmessig
Har vært Manga plasser omkring, alltid rettro i glasset, aldr dunk

Sitronsyren i gjæringskaret vil ikke bli bra, da du øker surhetsgraden.
Gjær øker selv surhetsgraden i hva som enn gjæres, intill det ikke går lengre.

Vi kan feks tilsette sitronsyre i syltetøy nettopp for å hindre at uønsket gjæring skal starte.
I mitt enkle hode så signaliserer høy surhetsgrad "hær er det opptatt" til gjær og andre slike organismer.

Kok en "te" på revet sitronskall og ha i på slutten av koketiden. så slipper du å bekymre deg for gjæringen

Sitter på terassen med et par cerveza og en halv sitron. Noen ekte sitrondråper i glasset sammen med cervezaen. Synes dette er perfekt tørsteslukker mens jeg beskuer at naboen klipper plenen.

Tilbake
Topp