Ting vi kjøper på ebay/ali etc. og hva vi synes om det

Er det noen som har erfaring med Co2 regulatorer fra foreksempel Ali?
Ser at jeg kan få disse under tollgrensa.
 
Er det noen som har erfaring med Co2 regulatorer fra foreksempel Ali?
Ser at jeg kan få disse under tollgrensa.
Billig kinaregulator + irritasjon over lekkasjer og fylling av tom tank er dyrere enn italiensk regulator uten plunder. Har prøvd en del forskjellig.
 
Billig kinaregulator + irritasjon over lekkasjer og fylling av tom tank er dyrere enn italiensk regulator uten plunder. Har prøvd en del forskjellig.

Støttes. En skikkelig god regulator er en investering. Den har du lenge, og den gjør jobben. Slipper mikkmakk med gjenger, og hvis den går lekk så har du norsk støtte på det. Å lage en regulator er ikke bare å kaste et membran inn i et skall. Det er en grunn til at dyre regulatorer er "dyre", billige i det lange løp, og stabile. Hvis du gjør litt research på regulatrorer så ser du at det ikke bare er å hive noen komponenter sammen. Har alltid gått for det dyreste på regulatorfronten, og angrer ingenting på det. De ene er på det fjerde året uten plunder (bortsett fra en brukerfeil for noen år siden).. Kjøpt fire til av samme merket (HIWI), og ville absolutt ikke nølt med å legge en tusing inn i en regulator.
 
Kjøpte for lenge siden en regulator på ali og valgte rett gjenger til våre flasker. Kom selvsagt med Us gjenger.

Ingen problem for selger sendte meg en overgang. Men denne ligger kun i beredskap for dette er ikke like solid som de skikkelige regulatorene.

Men grei regulator som reserve for 170,- ferdig levert. Grei som nødløsning men ikke noe for det lange løp.
 
Kjøper du skikkelig trenger du egentlig ikke en "reserve". Italienerne og tyskerne legger skikkelig flid og stolthet i håndtverket sitt. Men ja, man føler seg tryggere med en backup.
 
Tyskere ja, men italienere.... mææhhh...

Jeg vet hva du tenker. Og det er feil, vil jeg si. Selv om italienerne kastet våpnene som om det var brennesler under WW2 og alt man kan trekke fra det, de er faktisk stolte og nøye på det de produserer, hvis man snakker om "store" seriøse produsenter that is. Er absolutt null kinapreg over det.
 
Ja det spørs om ikke jeg dropper kinaregulatoren da. Jeg har kjøpt nok greier derfra som har endt rett i søpla.
 
Jeg vet hva du tenker. Og det er feil, vil jeg si. Selv om italienerne kastet våpnene som om det var brennesler under WW2 og alt man kan trekke fra det, de er faktisk stolte og nøye på det de produserer, hvis man snakker om "store" seriøse produsenter that is. Er absolutt null kinapreg over det.
Fortsatt mææhhh fra min side. Vært borti for mye tull med italienske produkter i jobben... Og så kan man vel ikke si at f.eks. Alfa Romeo er kvalitet akkurat... ;):cool:
 
Har kjøpt denne meskespaden og denne hop spideren, og fått brukt dem på noen brygg nå, og må si at kvaliteten virker veldig bra i forhold til prisen.
Dette varmebeltet passer perfekt rundt standard 30l gjæringsdunker, og fungerer også veldig bra koblet til f.eks. latterlig billig STC-1000 kontroller.
Ellers er jeg også veldig fornøyd med dette PH-meteret som virker nøyaktig og raskt uten behov for kalibrering mellom hver bryggesesjon. Det måler for øvrig også partikler og temperatur. Merk at det starter opp i partikkelmålemodus når det slås på.
 
Har kjøpt denne meskespaden og denne hop spideren, og fått brukt dem på noen brygg nå, og må si at kvaliteten virker veldig bra i forhold til prisen.
Dette varmebeltet passer perfekt rundt standard 30l gjæringsdunker, og fungerer også veldig bra koblet til f.eks. latterlig billig STC-1000 kontroller.
Ellers er jeg også veldig fornøyd med dette PH-meteret som virker nøyaktig og raskt uten behov for kalibrering mellom hver bryggesesjon. Det måler for øvrig også partikler og temperatur. Merk at det starter opp i partikkelmålemodus når det slås på.

Hvordan synes du hop spideren fungere ? hvor mye får du i den ? har du brukt humleposer og kan sammenligne eller bare løs humle rett i kjelen ? pellets eller hel humle ?
 
Hvordan synes du hop spideren fungere ? hvor mye får du i den ? har du brukt humleposer og kan sammenligne eller bare løs humle rett i kjelen ? pellets eller hel humle ?

Jeg har bare brukt den på minst 10 min kok for å sikre lang nok kontakttid. Tipper opp til 100 gram vil gå bra uten at det blir for tjukk grøt. Har rørt/rotert med meskespaden innimellom. Ølet har i alle fall blitt veldig bra. Fungerer mye bedre enn humleposer synes jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kjøper du skikkelig trenger du egentlig ikke en "reserve". Italienerne og tyskerne legger skikkelig flid og stolthet i håndtverket sitt. Men ja, man føler seg tryggere med en backup.

Skal ikke kimse av trygghets følelsen med å ha backup regulator. Sannheten er at jeg greide å ødelegge et kjempe regulator når jeg trengre det mest. Gikk i gulvet og det startet å lekke co2. Tenkte at å ha et backup regulator ved senere anledninger var lurt, det er vel noen år siden og har ikke hatt bruk for det enda. I tillegg var det vel også litt impuls kjøp inne i bildet når jeg satt og surfet på nett.
 
Tilbake
Topp