Ting vi kjøper på ebay/ali etc. og hva vi synes om det

Ja, det blir vel løsningen, eventuelt noe tilsvarende.. Men hadde vært kjekt å bare fått det ferdig for en hundrings også.

Et manometer i seg selv koster vel ca 25-30kr inkl frakt.
 
Fikk min ganske fort, men er ikke med noe ekstra oppbevarings veske enn det som er i svampen. Og Brewmaster har ikke den for salg, selv om bilde er på varesiden.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i den?

Har ikke fått testa min enda

Følg rådet til @nathmac over her. Det er hva jeg gjør, og det har fungert lenge. (Med mindre du finner andre anvendelser for det, vil du ha kaliumklorid for 10-20 reinkarnasjoner som hjemmebrygger - men det er allikevel billigere enn å kjøpe ei lita flaske ferdig blanding!)
 
Her om dagen så skrev jeg et innlegg hvor jeg nevnte Hanna HI 98218 og sa at det hadde topunkts-kalibrering. Det jeg mente at det har en slope mellom to punkter. som gjør det mer nøyaktig enn to eller tre individuelle punkter.
Hmm, trudde det var slik alle med fleirpunktskalibrering fungerte. Korleis virkar kalibreringa ellers då?
 
Hmm, trudde det var slik alle med fleirpunktskalibrering fungerte. Korleis virkar kalibreringa ellers då?

F.rks vanlig topunkt er at du kalibrerer på først 4, så det stemmer, og så gjør du det på 7, dvs at når du kalibrerer på 7 så skrur du vekk kalibreringen du gjorde på fire. Egentlig så bør man vel kalibrere slike kina på bare et punkt vil jeg anta, det som er nærmest bruksområdet. Og så akseptere mer avvik jo lengre vekk fra kalibreringspunktet man måler.

Med en «slope» så hvis du gjør det på 4 og 7 så vil begge punkter være nøyaktige siden meteret legger inn «driften» selv mellom punktene.

Det et iallfall slik jeg har forstått det. Kan være verdt å google dette.
 
F.rks vanlig topunkt er at du kalibrerer på først 4, så det stemmer, og så gjør du det på 7, dvs at når du kalibrerer på 7 så skrur du vekk kalibreringen du gjorde på fire. Egentlig så bør man vel kalibrere slike kina på bare et punkt vil jeg anta, det som er nærmest bruksområdet. Og så akseptere mer avvik jo lengre vekk fra kalibreringspunktet man måler.

Med en «slope» så hvis du gjør det på 4 og 7 så vil begge punkter være nøyaktige siden meteret legger inn «driften» selv mellom punktene.

Det et iallfall slik jeg har forstått det. Kan være verdt å google dette.
Ah, skjønar.. Sendte Keg-land en mail å spurte om dei veit korleis det virkar. Men det er vel som det meste anna, at ein får det ein betalar for.

Edit: las manualen; «
Use the calibration buffer solution which is closest to the pH value of the sample you’re testing and the calibration solution temperature as close to the sample temperature as possible.»

Det er nok som du skisserer først
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp