Tips om maltmølle (ruller)

Jonask skrev:
Altfor lang leveringstid...

Synes ikke det er så ille, med tanke på at frakten er på relativt rimelige $40. Av erfaring koster frakten på samme vekt fort det dobbelte fra statene. RDWHAHB.
 
Da ble det en Crankandstein på denne karen. Hadde jeg bare vært kjapp med å bestille hadde jeg hatt den nå... meeeeeen.... ting tar tid. Gleder meg til ny mølle :)
 
Ser av denne tråden at 2 personer bytter ut sin Corona maltmølle. Det er vel en Corona jeg fikk i dag med speidel 50l settet? Den er fra brewferm. Den ligger fremdeles i esken, skal først brukes på lørdag da braasj bryggeri setter sin første speidel-IPA. Men det fikk meg til å tenke - hvorfor bytter man ut denne maltmøllen? Hva gjør en maltmølle bedre enn en annen (bortsett fra muligheten til å motorisere selvfølgelig). Ble raskt usikker på om jeg har en god nok maltmølle.
 
Ser at min Crankandstein 2A er ankommet Oslo i dag. Bør jeg forvente at det skal stoppes i tollen i gudene vet hvor lang tid?
 
Det gikk greit da jeg kjøpte min Crankandstein. Hentet den på det lokale postkontoret, og betalte fortolling etc der. Tror ikke jeg ventet lenge.
 
Samme her da jeg kjøpte 2A. Når den først var i Norge, gikk det raskt. Kostet 235 kroner i toll tror jeg det var. Betalte på postkontoret da jeg hentet den.
 
I går kom maltmølla og hopper. Betalte ikke noe i toll på Posten.

Testkjørte den med drillen min

Pure elsk!!
 
Nå fant jeg faktisk i dag en gammel støpejerns-kjøttkvern hengende på loftet. Den likner jo en coronamølle bortsett fra sluttstykket. Noen som har en idé til hvordan bygge den om til malt mølle? Det er en 4 bladet kniv som står mot en jernskive med masse hull i. Sveiva dreier en "skrue" som skrur malten frem mot kniven og hullskiva..

Lurer veldig på det der selv, for var innom brukthandelen idag. Lå to kjøttkverner der og tenkte, hmm er det muligheter for å bruke den som en maltmølle!?
Så Bård, fikk du noe svar på det?
Eller er det noen andre som har prøvd?
 
Tilbake
Topp