Tips om maltmølle (ruller)

Jeg har akkurat bestilt fra crankandstein. Veldig hyggelige folk med god service. Det er imidlertid lang frakttid. 3 til 4 uker.

Sent from my E10i using Tapatalk
 
Jonask skrev:
Bestillte en 2A selv 3 Mars, fikk tracking i dag!

hm... tar tid med andre ord. Monstermill har de fleste på lager stort sett, se frontsiden, der er det delvis lagerstatus, ellers er det lett å spørre..
 
Jonask skrev:
Bestillte en 2A selv 3 Mars, fikk tracking i dag!

Bestilte 2. mars, fikk sporing 16. Nå oppdaget jeg at sporingen funker på posten.no også, mer detaljert enn USPS. Kommer nok i løpet av denne uka.

Har aldri fått tilfredsstilt "vente-på-pakke"-suget så mye som etter at jeg begynte å brygge. Pakker fra hele verden hentes på postkontoret! Men nå tror jeg vi sporer (pun!) av igjen. Konklusjonen synes å være at du trolig blir fornøyd med alle alternativene. Smak og behag.
 
Kristian L skrev:
Jonask skrev:
Bestillte en 2A selv 3 Mars, fikk tracking i dag!

Bestilte 2. mars, fikk sporing 16. Nå oppdaget jeg at sporingen funker på posten.no også, mer detaljert enn USPS. Kommer nok i løpet av denne uka.

Har aldri fått tilfredsstilt "vente-på-pakke"-suget så mye som etter at jeg begynte å brygge. Pakker fra hele verden hentes på postkontoret! Men nå tror jeg vi sporer (pun!) av igjen. Konklusjonen synes å være at du trolig blir fornøyd med alle alternativene. Smak og behag.

:ilike:
 
Ser ut som det heller mot en Crankandstein. Er det vanskelig å justere 2A evt. 3E? Virker som de kan finstilles mye mer enn dem med satte "hakk".
 
Nå må dere endelig ikke være sky når den nye mølla ankommer. Sikkert fler enn en meg som gjerne kjøper den gamle brukte:)
 
Bård, skreiv du svar på mobil nå?

Jeg fikk opp svaret ditt som at det hadde kommet et nytt innlegg. Er dette et generelt problem på forumet om dagen, eller gjelder det bare mobilposting?
 
Det var fra mobil ja, men uten dobbeltposting denne gang.  Det har kommet 2 oppdateringer på tapatalk de siste dagene. Skjønner ikke helt Hva slags melding du fikk,  men håper det er forbigående. Skjedde det samme nå?
 
Bård skrev:
Det var fra mobil ja, men uten dobbeltposting denne gang.  Det har kommet 2 oppdateringer på tapatalk de siste dagene. Skjønner ikke helt Hva slags melding du fikk,  men håper det er forbigående. Skjedde det samme nå?
Ja. Jeg får e-post med subject "Nytt emne: Re: Tips om maltmølle (ruller)‏", og meldingstekst:

Et nytt innlegg, 'Re: Tips om maltmølle (ruller)', er kommet i en seksjon du har på din varslingsliste.

Du kan se det på
http://norbrygg.no/forum/index.php?topic=5616.new#new
Flere emner lages gjerne, men du kommer ikke til å motta varsling på mer enn et av dem før du går tilbake til forumet og leser noen av dem. 
[...]

I går, når det var diskusjoner om mobilbruk fikk jeg en slik e-post for hvert svar, enda jeg ikke hadde varsling på den tråden. Virker som om forumet på et eller annet vis "ser" svar via mobil ikke som svar i emner, men nye emner. Av en eller annen grunn.
 
Som sagt kom det en ny oppdatering på tapatalk i går. Kan være Feil på den? Har gjort et par endringer i settings.  Fortsatt samme problem?
 
Ja det er fortsatt det samme, men det er ikke bare fra deg, det er fra alle som poster med mobil.

Nå som jeg har svart i denne tråden kunne man jo kanskje forvente at jeg fikk meldinger om nye svar, men jeg får fortsatt beskjed om nye innlegg.
 
Torvald skrev:
Blei inspirert av denne tråde og bestilte meg Crankandestein 2A i går kveld. Betalte ca. 823nok. og når eg får solgt coronamølla så blir prisen enda billigere :ilike:.

Men eg lurer på om noken kan dele litt erfaringer rund det å lage base og trakt.  Matrialer, dimensjoner på hull og plater, vinkler osv..
gjerne linker til bilder også

Takk på førehand!

Bare som et alternativ til alle gode forslag du kommer til å få/se når du lurer på hvordan du skal konstruere dette :D Base og trakt KAN gjøres helt ufattelig enkelt, raskt, billig og stygt om man ønsker det. Brukte en 10L vaskebøtte, hobbyplate og gaffatape. Ca 2cm bred spalte, like lang som valsene i bøtta og i plate. Bor hull for boltene, skru sammen.Sidene av mølla dekkes med gaffa.  Hele sulamitten settes fast på et bord med klemmer. Drives med en gammel drill. Null kroner og 15 minutters arbeid.

Nå skal det sies at dette ble gjort så enkelt fordi jeg måtte ha den i funksjon raskt, og blir nok å lage noe finere etterhvert. Poenget mitt er at det neppe er så veldig nøye hvordan du gjør det. Løsningen min funker veldig fint, bortsett fra de siste 100 gram med malt trenger litt hjelp til å finne sprekken. 
 
Bård skrev:
Nå må dere endelig ikke være sky når den nye mølla ankommer. Sikkert fler enn en meg som gjerne kjøper den gamle brukte:)

Den går videre til en annen glad Stavangerbrygger :)
 
Blei inspirert av denne tråde og bestilte meg Crankandestein 2A i går kveld. Betalte ca. 823nok. og når eg får solgt coronamølla så blir prisen enda billigere :ilike:.
Takk for tipset. Bestillte selv en slik i går. Synes dette var en meget bra pris.
 
Nå fant jeg faktisk i dag en gammel støpejerns-kjøttkvern hengende på loftet. Den likner jo en coronamølle bortsett fra sluttstykket.  Noen som har en idé til hvordan bygge den om til malt mølle? Det er en 4 bladet kniv som står mot en jernskive med masse hull i. Sveiva dreier en "skrue" som skrur malten frem mot kniven og hullskiva..
 
olavni skrev:
Bare som et alternativ til alle gode forslag du kommer til å få/se når du lurer på hvordan du skal konstruere dette :D Base og trakt KAN gjøres helt ufattelig enkelt, raskt, billig og stygt om man ønsker det. Brukte en 10L vaskebøtte, hobbyplate og gaffatape. Ca 2cm bred spalte, like lang som valsene i bøtta og i plate. Bor hull for boltene, skru sammen.Sidene av mølla dekkes med gaffa.  Hele sulamitten settes fast på et bord med klemmer. Drives med en gammel drill. Null kroner og 15 minutters arbeid.

Nå skal det sies at dette ble gjort så enkelt fordi jeg måtte ha den i funksjon raskt, og blir nok å lage noe finere etterhvert. Poenget mitt er at det neppe er så veldig nøye hvordan du gjør det. Løsningen min funker veldig fint, bortsett fra de siste 100 gram med malt trenger litt hjelp til å finne sprekken.  

Genialt! Hvis ikkje eg får tak i materialer før eg får mølla så blir det bøttetrakt på meg og :ilike:.
 
Kristian L skrev:
Jonask skrev:
Bestillte en 2A selv 3 Mars, fikk tracking i dag!

Bestilte 2. mars, fikk sporing 16. Nå oppdaget jeg at sporingen funker på posten.no også, mer detaljert enn USPS. Kommer nok i løpet av denne uka.

Har aldri fått tilfredsstilt "vente-på-pakke"-suget så mye som etter at jeg begynte å brygge. Pakker fra hele verden hentes på postkontoret! Men nå tror jeg vi sporer (pun!) av igjen. Konklusjonen synes å være at du trolig blir fornøyd med alle alternativene. Smak og behag.
Beklager off topic, men tok det veldig lang tid før det ble noe bevegelse på trackingen for deg også? Min står nå på fjerde dagen på
"Status: Electronic Shipping Info Received". Altfor lang leveringstid...
 
Min ble tollbehandlet i går. Sendt fra Miami 20. mars, kom til Oslo i går, på vei til Trondheim i dag.

Prøv å legge inn sporingsnummeret uten mellomrom på posten.no, mer detaljert info der fikk jeg følelsen av.
 
Tilbake
Topp