Tråd om rensing av tappeanlegg.

Etter og ha sittet en stund og prøvd og huske hva tråden hette. Eller og søke etter den på forumet.  Og ikke funnet frem.

Så jeg lurer på noen husker en tråd der noen hadde bygd en pumpeløsning for og dra vann i fra en bøtte med en nedsenkbar pumpe som var koblet på en kornelius øl ut ventil som man kunne koble inn i kegeratoren for og rense tappe systemet.

Eventuelt om noen vet hvilken gjengediameter de øl ut balllock ventilene har ?  Slik at man kan gå på ebay og finne noen fornuftige nipler som man kan skru inn i en slik ball lock ventil.

Jeg har bare kjøpt en ballock ut ventil, og en 2l pumpesprøyte på plantasjen Med litt varme så passet ventilen rett på gjengene til pumpekanna etter jeg tok av dysa. Fyller den med rent vann og skyller, bruker så beer line cleaner, og skyller med vann igjen. Brukte en O-ring til tetning

Fant igrunn ikke noe fornuftige nipler når jeg lette...

Vedlegg

• large.jpg
    large.jpg
    19,7 KB · Sett: 233
Jeg skal uheldigvis ikke bruke det som et rensesystem. Da hadde jeg helt klart bare kjøpt en slik kanne.  Men jeg skal se om jeg ikke får koblet øl ut ball lock ventiler på en øl kjøler. Og da trenger jeg noe og koble slangene i mot på innsiden.

Tilbake
Topp