trenger 40mm hullstanse i Bergen

Johnemann

Norbrygg-medlem
Er det noen som kan låne meg en 40mm hullstanse i noen dager slik at jeg kan lage ett hull i kjelen til naboen? Tynnvegget krabbekokegryte i rustfritt. Jeg holder til i Bergen sentrum og Godvik.
Skal montere varmeelement.
 
Kan ikkje hjelpa deg med det, men om du ikkje får nokon tilbud så er det ein Tools butikk i Godvik som har Bosch sine hullbor.
 
Hullsag har eg. Men den lager litt røffe kanter. Det er så mye bedre med en hullstanse på tynnmetall syrefast :)
Tenkte egentlig at en stepper er bedre enn hullsagen!
 
Såpass stort stegbor som 40 mm er du heldig om du får tak i. Det største eg har er 1 3/8" som er ca. 34-35 mm. Eg har sett dei opp til 1 1/2 " men det er framleis mindre enn 40 mm.

40 mm er vel neppe standardverktøy hjå ein rørleggjar - eg ser at min rørgrossist berre har 32 mm.
 
... RS har 3 stk koner i sitt sortiment som går til 40. Men jeg tror det blir hullsag uansett. Mye styr for lite. Og jeg har ikke bruk for den konen til noe annet som jeg vet om i umiddelbar fremtid. Det koster meg vel rundt 500,- år få tak i den de har på lager. Men det er denne jeg ønsker meg
http://no.rs-online.com/web/p/punch-die-combinations/0543670/
Ellers så ville jeg forsøkt Astrup i Drotningsvik om jeg skulle gått lengre med denne. :)
 
Sist redigert:
Må den være akkurat 40mm eller kan du bruke litt større?
Akkurat. Den skal tette for ett varmeelement i en gryte. Litt småteit å måttet tette med silikon :)
Men om litt større er 40,1 så kan det gå. Hva er litt større i ditt tilfelle ?
 
Tilbake
Topp