Trenger litt kalsiumklorid

Synes ikke 39 kr er så ille jeg. Den holder til mange butcher. Heller det enn å bruke veisalt der jeg ikke vet hva de resterende 6 prosentene er :)
 
Torga skrev:
JanAndre skrev:
Torga skrev:

Kr. 39,- for 100 ml er vel ikke så avskrekkende? :)

Om vi fordrer 33ml ><=33 gram. da blir pris pr kg 1180kr/kg ;D

ellers minner jeg om punkt 7
http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,3.msg3.html#msg3

Syns det er blitt gjort litt forkjell her.

Husker jeg riktig. Så fikk katla beskjed å ikke drive markedsføring.
 
EspenL skrev:
Synes ikke 39 kr er så ille jeg. Den holder til mange butcher. Heller det enn å bruke veisalt der jeg ikke vet hva de resterende 6 prosentene er :)
De resterende 6 prosentene er mest sannsynlig vann, muligens magnesiumklorid. Og hvis det er næringsmiddelkvalitet er det uansett ikke skadelig å innta det (i folkelige mengder, såklart). Biltema har også kalsiumklorid. 59 kr for 450 g, selges som refillposer til fuktslukere. Vet ikke om jeg ville hatt det i ølet, menmen.
 
Erlend92 skrev:
EspenL skrev:
Synes ikke 39 kr er så ille jeg. Den holder til mange butcher. Heller det enn å bruke veisalt der jeg ikke vet hva de resterende 6 prosentene er :)
De resterende 6 prosentene er mest sannsynlig vann, muligens magnesiumklorid. Og hvis det er næringsmiddelkvalitet er det uansett ikke skadelig å innta det (i folkelige mengder, såklart). Biltema har også kalsiumklorid. 59 kr for 450 g, selges som refillposer til fuktslukere. Vet ikke om jeg ville hatt det i ølet, menmen.

Fra hms- databladet deres

Kjemisk analyse av ISFRITT:
CaCl2 94 %
NaCl 2,5 %
KCl 1,5 %
MgCl2 0,02 %
CaSo4 0,05

http://www.isfritt.se/files/no_varuinformation.pdf
 
Fosterker smaken av veg.
Må bare nevne det: en kompis fra barneårene var veldi vittig syntes han selv ihvertfall, når han var det stakk han alltid ut tunga så den var nede på haka, en gang han kom syklende (mer enn 40 år siden) var han veldi vittig og tryna samtidig, det klareste bildet fra barneårene er når han reiser seg opp igjen, da har tunga fått samme farge som vegen.
 
Hei, er det noen som kunne hjulpet meg å fått tak i 15gram kalsiumklorid iløpet av uken? Skal feire bursdag og skal bruke det i en spesiel type drikke jeg skal prøve å lage:)

Setter veldig stor pris på hjelp
 
Tilbake
Topp