Finn Berger
Moderator
Er det egentlig interessant hva en enkelt hjemmebrygger, i en monolog på et eget forum, måtte synes om f.eks Kunze?
Biografiske detaljer er ikke relevante for hjemmebrygging. Da gjenstår en potensiellt med subjektive doseringer og belæringer, som en igjen uansett må kvalitetssjekke. Dette kan en slippe ved å oppsøke faglitteraturen og fagdebatten direkte, om er interessert. Det interessante på et forum av hjemmebryggere oppstår først, etter min mening, i diskusjonen på det vanlige forumet, der folk allerede deler synspunkter og ikke minst erfaringer med hva etablerte navn i litteraturen hevder og foretar seg. En liste over relevant litteratur kan vel enklere gjøres som en ''sticky'' i et relevant underforum som allerede eksisterer?
For det første er det ikke snakk om en monolog. Hvis du har leser det jeg har skrevet, ser du at jeg tenker meg det som en serie tråder som innledes med en artikkel, som så kan kommenteres av andre, og diskuteres. Relevant nytt stoff kan så tas inn i artikkelen.
For det andre er det ikke snakk om å synse noe, men om å presentere relevante fakta. (Og jada, fakta er ikke nødvendigvis udiskutable.)
Det er ikke snakk om å skrive biografier. Men det er relevant å kjenne til utdanningsbakgrunn, og ofte yrkeskarriere. Hva har vedkommende drevet med innafor ølfaget? Hva har han/hun publisert? Har vedkommende presentert kontroversielle teorier/forskning etc.?
Jeg har rett og slett litt vanskelig for å forstå hvorfor det skal være så problematisk å få en del sånne artikler her?
@msevland Uten at jeg veit noe om det, så innbiller jeg meg at det ikke er veldig vanskelig å få opprettet et underforum her. Og når det vel er det, så krever det ikke noe mer arbeid av noen - annet enn det som jeg ser for meg er det eneste virkelige problemet, nemlig å finne noen som er villige til å skrive artiklene.