1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Tromsø: Bryggeseanse i Straumsbukta! (7. mars!)

En tråd i 'Tromsø Bryggerlaug' startet av frode_skarstein, 26 Feb 2011.

1. frode_skarstein

frode_skarstein
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hei!

7. mars blir det hjemmeheltalene-ogderfor-bryggesomengal-helg i Dr. Pogos bryggeri i Straumsbukta, Tromsø! [det var 11-13 mars tidligere, men jeg måtte endre, se under]

Jeg sitter på et nokså greit hjemmesnekra HERMS-lignende anlegg med kapasitet fra 20 til 80 liter. Planen var å brygge endel selv og ikke minst, å invitere hvem som helst å komme og brygge i lag. For anledningen kommer hele bryggeriet til å bli fraktet fra garasjens minusgrader og inn i heimens triveligere varme. :brygging:

Det er derfor duket for en sosial seanse - dersom du brygger og holder til i Tromsø, meld din interesse her, så kan det nok ordnes med både transport, overnatting, øl & god mat! Om jeg ikke har feiltolket signalene fra Ersfjordbotn kommer vår felles maltpusher Bryggebryggeren til å dukke opp med noen ølskvetter, grunn nok i seg selv å komme, spør du meg.  :biersmile:

Det satses på prøvesmakning på mitt og andres øl i vill forening. Ta med sovepose, kanskje litt av ditt øl og om du vil teste bryggeriet, ta med ingredienser som du måtte ønske.

Resten av familien forlater det kommende åstedet søndags morgen 0800. Da er det bare å skvette frem fra busker og kratt med malt og humle og sette igang.

Hvem blir med?  :jaha:

Vedlagte filer:

2. Harald

Harald
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Klart jeg blir med! Jeg tar også med Calle, som ble kraftig bitt av bryggebasillen for et par uker siden.
    Harald

3. frode_skarstein

frode_skarstein
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Sukk og stønn - jeg er blitt nødt til å bytte om på datoer her. DERFOR:

Denne seansen går av stabelen FØRSTKOMMENDE søndag.
    Altså: I stedet for den 11-13 mars skjer det allerede søndag 7 mars.

Håper dette funker for deg Harald (&Calle) og eventuelle andre som måtte ha lyst til å møte opp!

4. Harald

Harald
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Joda, jeg kommer på søndag
    Calle er bortreist, men jeg lover å ta han med seinere i uken. Tirsdag?
    Harald

5. frode_skarstein

frode_skarstein
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Tirsdag høres bra ut! Dumt at Calle ikke kunne klare denne planendringen, men vi får bare holde kontakt. :)

6. Harald

Harald
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Kanskje en ny overskrift på tråden er på sin plass!
    Harald

7. MatsG

MatsG
    Expand Collapse
    Registrert bruker

hei,

Skulle vara interessert att se brygg opplegget og kanskje gjøre en brygg, har nettop fått en sats av malt fra Harald, som jeg tenkte bruke til en APA (ca. 20-25 liters brygg). Har nettop begynnt med brygging, så tar gjerne mot gjerne få tips på alt om brygging fra mer erfarne.

mats

8. frode_skarstein

frode_skarstein
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Mats: Bare dukk opp en eller annen gang på søndag. Vi starter sånn i 9-tiden, og brygger dagen gjennom. Vi finner alltid tid til et brygg til. :)

9. Rune GE

Rune GE
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Sorry - vinterferie i svensk fjellheim :)

10. Geir åge

Geir åge
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Er på svalbard på jobb helt til tirsdag, får komme en annen gang da

Del denne siden