Tromsø: Bryggeseanse i Straumsbukta! (7. mars!)

Hei!

7. mars blir det hjemmeheltalene-ogderfor-bryggesomengal-helg i Dr. Pogos bryggeri i Straumsbukta, Tromsø! [det var 11-13 mars tidligere, men jeg måtte endre, se under]

Jeg sitter på et nokså greit hjemmesnekra HERMS-lignende anlegg med kapasitet fra 20 til 80 liter. Planen var å brygge endel selv og ikke minst, å invitere hvem som helst å komme og brygge i lag. For anledningen kommer hele bryggeriet til å bli fraktet fra garasjens minusgrader og inn i heimens triveligere varme. :brygging:

Det er derfor duket for en sosial seanse - dersom du brygger og holder til i Tromsø, meld din interesse her, så kan det nok ordnes med både transport, overnatting, øl & god mat! Om jeg ikke har feiltolket signalene fra Ersfjordbotn kommer vår felles maltpusher Bryggebryggeren til å dukke opp med noen ølskvetter, grunn nok i seg selv å komme, spør du meg.  :biersmile:

Det satses på prøvesmakning på mitt og andres øl i vill forening. Ta med sovepose, kanskje litt av ditt øl og om du vil teste bryggeriet, ta med ingredienser som du måtte ønske.

Resten av familien forlater det kommende åstedet søndags morgen 0800. Da er det bare å skvette frem fra busker og kratt med malt og humle og sette igang.

Hvem blir med?  :jaha:
 

Vedlegg

  • 56189_166604913373391_103996332967583_375598_1709634_o.jpg
    56189_166604913373391_103996332967583_375598_1709634_o.jpg
    501,3 KB · Sett: 284
Sukk og stønn - jeg er blitt nødt til å bytte om på datoer her. DERFOR:

Denne seansen går av stabelen FØRSTKOMMENDE søndag.
Altså: I stedet for den 11-13 mars skjer det allerede søndag 7 mars.

Håper dette funker for deg Harald (&Calle) og eventuelle andre som måtte ha lyst til å møte opp!
 
Joda, jeg kommer på søndag
Calle er bortreist, men jeg lover å ta han med seinere i uken. Tirsdag?
Harald
 
frode_skarstein skrev:
Denne seansen går av stabelen FØRSTKOMMENDE søndag.
Altså: I stedet for den 11-13 mars skjer det allerede søndag 7 mars.

Kanskje en ny overskrift på tråden er på sin plass!
Harald
 
hei,

Skulle vara interessert att se brygg opplegget og kanskje gjøre en brygg, har nettop fått en sats av malt fra Harald, som jeg tenkte bruke til en APA (ca. 20-25 liters brygg). Har nettop begynnt med brygging, så tar gjerne mot gjerne få tips på alt om brygging fra mer erfarne.

mats
 
Mats: Bare dukk opp en eller annen gang på søndag. Vi starter sånn i 9-tiden, og brygger dagen gjennom. Vi finner alltid tid til et brygg til. :)
 
Tilbake
Topp