Tweaking av Grainfather

Denne kan du montere rett inn i din Grainfather :) litt kronglete å komme til, men med en nebbtang eller lignende og et lite flatt skrujern er du i mål på kort tid.
 
Ja, det vil jeg påstå.
Denne kappen tar vare på varmen. Men du trenger fortsatt de forskjellige effekttrinnene i henhold til om du vil hurtig øke temperatur, eller holde mash-temperatur.

Får man bedre kok med denne? Opplever at når jeg hiver i humle så går temperaturen ned til 99 grader og så begynner den å pipe igjen når den kommer til 100.
 
Har du husket å skrape proteiner vekk fra varmeelementet?
Jeg merker i hvertfall at det blir kraftigere kok når jeg skraper forsiktig på varmeelementet.
Spol frem til 20 minutter her:
 
Brewshop selger den originale graincoat rimeligere så det er like enkelt å kjøpe den nå :)
Jeg har kjøpt graincoat til min nå, men er det andre som har fått en som ikke rekker helt rundt? Min går ikke an å feste med borrelåsen. Har den løst på nå for å se om den kan strekkes litt med varmen på. Hvis ikke skulle jeg få ny av brewshop.
 
Samme til meg. Var innom brewshop i dag og nevnte det til dem. De sa den skulle være enkel å få sammen. Skal prøve litt mere i morgen. Hvis jeg ikke får det til bedre i morgen så tar jeg en tur tilbake og ber dem prøve den
 
Koster vel 299 euro, så den vil vel komme på nærmere 4000 ferdig levert og fortollet i Norge. Og da er man under 3000 kroner fra en Speidel. Det er det strengt tatt ikke verdt.

Apparatet er vel mer interessant for de som vil bygge noe selv, men ikke ønsker å bruke tid på elektronikken.
 
Hvor mye blir denne saken kostende da ? Og får en ikke det samme oppsettet i en omprogrammert stc-1000 ?

Easybrew

Koster vel 299 euro, så den vil vel komme på nærmere 4000 ferdig levert og fortollet i Norge. Og da er man under 3000 kroner fra en Speidel. Det er det strengt tatt ikke verdt.

Apparatet er vel mer interessant for de som vil bygge noe selv, men ikke ønsker å bruke tid på elektronikken.




Var vel litt drøy påstand at det var til under halve prisen ja. :oops:

Men dette er ingen DIY duppeditt, men plug&play.
Man får en styring som er fult på høyde med speidel sin ( min vurdering ) og en superb ølbrygger med større kappasitet enn speidel sin 20 liter. :)
 
Sist redigert:
Bruker den originale så jeg kan ikke uttale meg om noe annet. Kan bare si at den originale fungerer fint og det er praktisk at den i tillegg kan vaskes
 
Etter problem med tett filter har eg laga eit einkelt filter som ha virka bra. Ein røyrbit(ca. 30mm) og litt flugenetting festa med slangeklemme. Må bøyga filteret slik at det ikkje tettar for overløpet. For få røyret til å sitja passeleg fast i GF, klemte eg enden med ei røyrtang.DSC_0892.JPG DSC_0890.JPG
 
Min ble ikke bedre så jeg skulle få ny. Håper den nye passer da :)
Jeg kjøpte Grain Coat i dag, og den går heller ikke rundt. Jeg får hektet ca 2mm av borrelosen på - det ser rett og slett teit ut. Hvordan ble det med den nye du fikk?

Var det noe forskjell når den ble varmet opp ved koking?
 
Tilbake
Topp