Tynnere slange til growler

Jeg var kanskje ikke så presis i beskrivelsen. Men det er altså stigerør/slange inni tønna jeg tenker på. Har hørt noen bytter til noen spesielle tynne slanger. Vanlige tynne slanger passer jo ikke rett på nippelen.
 
Leste en plass at noen brukte kateter av alle ting. Er det noen som vet hva man skal se etter da? Hvilken størrelse og hvordan den festes på nippelen? Skulle hatt det til i morgen helst :)
 
Apoteket har masse forskjellig...stikk innom der...Kjøpte sånn slange sett som du har i nesen for oxygen en gang til et annet prosjekt,den var ganske tynn..

dual-lumen-oxygen-conserving-nasal-cannula-hudson-rci-1850-1851.jpg
 
Se der ja :) Ser nesten ut som at den ene enden kan tres rett på nippelen. Jeg får ta med korken med nippelen til apoteket og spørre om de kan hjelpe.
 
Fant restene av slangen og testet på min 4liter growler med den tynneste slangen ,ca 3mm
Det fungerte ikke,bare skum...var bedre med orginal slangen som stigerør,den tykkeste slangen i dette setter gikk akkurat ikke på nippel.. men mulig jeg hadde en lekasje i slangenippelen..virket sånn..
 
Hm... Så da er ikke det noen god løsning. Må kanskje heller bare ha veldig lavt trykk og ta tiden til hjelp :) Jeg har også problemer med at den trekker falsk luft en plass.
 
Har bestillt 2m 3/16 slange + overganger tilsvarene den på bryggselv.. får heller ha 1-2m slange kveilet rundt på toppen..
 
Sugekateter fungerer finfint på growleren. Bruker den med grønn kobling på mine.
Selges på apoteket. :)
 
Var innom apoteket i dag men de skjønte ikke mye av dette. De hadde kun en type slange og den kunne ikke brukes.
 
Kan sikkert kjøpe de enkeltvis også. Klipper de til slik at de er litt lenger en ned til bunnen sånn at de stikker litt over bunn fallet. :)
 
Får dere tak i kateterene fremdeles? Når neg går inn på nettsiden står det at de er utilgjengelig. Har hatt samme problem med skum.
 
Stikk på apoteket.. hadde ikke ch06 men jeg fikk ch12 og den funker fint..
Ta den minste di har....
Di har helt sikkert noen som er gått ut på dato så du får den gratis..jeg fikk det..
 
Stikk på apoteket.. hadde ikke ch06 men jeg fikk ch12 og den funker fint..
Ta den minste di har....
Di har helt sikkert noen som er gått ut på dato så du får den gratis..jeg fikk det..

Brukte slange med 6mm innvendig. Ble mye skum ja. Men det funka jo å fjærne trykk, åpne kran og så åpne for trykk. Men det er jo bare at det er jo ikke slik det skal være...
 
Tilbake
Topp