Uformelt Kretsmesterskap i hjemmebrygging i Oslo

Bård skrev:
Christian Magnus skrev:
Hei, jeg ville bare stikke frem huet og presentere det. Jeg er AxelH sin kompis som er påmeldt her i dette kretsmesterskapet. Gleder meg!

På grunn av omstendigheter jeg ikke tør snakke om ennå stiller jeg (vi) med kun 16 liter på flaske. Beklager det.

Tok prøvesmakingen overhånd? Vi får vel si at det går bra, men la nå for guds skyld resten være til lørdan.  ;)

PS: vil det si at 2 brygg på 19l har krympa til 1 brygg på 16 liter? Bare sånn at jeg har oversikten her..

Det er nok ikke prøvesmakingen som var problemet, heller nytt utstyr med forvirrende målestreker. Brygget mitt vil nok danne en egen baktropp bak baktroppen, så mislykkede øl vil være velkomment selskap. Har en mistanke om at amerikaneren jeg kjøpte utstyret av ikke er helt stødig på metriske mål.

Er det forresten normalt å ha etiketter på flaskene, eller er det gunstigst å la være?
 
Etiketter trengs ikke, men du kan gjøre som du vil. Dog:

Tenkte det kunne være greit å avklare kjøling.

Kjøling blir i form av is, så etiketter vil antagelig falle av. Vi må nok dele på isen, og desto flere flaskebrygg vi får, jjo mer is kreves det, ikke minst beholdere. Jeg har 3-4 digre beholdere som tar 6 fat + is. Dersom noen har egne behoildere til isen så ta dem gjerne med så vi er sikre på at vi har nok...
 
Bård skrev:
Etiketter trengs ikke, men du kan gjøre som du vil. Dog:

Tenkte det kunne være greit å avklare kjøling.

Kjøling blir i form av is, så etiketter vil antagelig falle av. Vi må nok dele på isen, og desto flere flaskebrygg vi får, jjo mer is kreves det, ikke minst beholdere. Jeg har 3-4 digre beholdere som tar 6 fat + is. Dersom noen har egne behoildere til isen så ta dem gjerne med så vi er sikre på at vi har nok...

Ps. Kan danne baktropp sammen med deg..
 
Heisann! Er det flere billetter/plasser igjen til lørdagens hyggestund? Vi er to som kunne tenke oss å delta..
 
HeI!

jeg vil bare bemerke at det er både meg med mitt brygg samt min bryggekompanjong BDKnutsen(her på Norbrygg) som stiller med sitt brygg
altså vi kommer med hvertfall to fat!

Btw, må vi ha med vår egen CO2?? og kan vi komme og levere fatene i dag?

Mvh
Johan Peter Amb
 
Hvordan ble det med kjørerunden Bård? Om du kjører via Kiellands Plass så når du meg på 932 686 36.

Lurer også på CO2. Tar evt turen om Bryggeland i morgen og kjøper patroner.
 
eirikhm skrev:
Hvordan ble det med kjørerunden Bård? Om du kjører via Kiellands Plass så når du meg på 932 686 36.

Lurer også på CO₂. Tar evt turen om Bryggeland i morgen og kjøper patroner.

Tar en tur forbi der i morgen tileig. Jeg ringer!
 
Johan Peter skrev:
HeI!

jeg vil bare bemerke at det er både meg med mitt brygg samt min bryggekompanjong BDKnutsen(her på Norbrygg) som stiller med sitt brygg
altså vi kommer med hvertfall to fat!

Btw, må vi ha med vår egen CO₂?? og kan vi komme og levere fatene i dag?

Mvh
Johan Peter Amb

Hmm litt sent svar ser jeg. Blir nok vanskelig å få levert fat i kveld. (heavvykonsert=tørste j*vler med skarpt blikk). Hvis det er absolutt nødvendig kan jeg sikkert stikke innom i morgen tidlig samtidig som jeg er hos EirikHM..
 
Bård skrev:
Johan Peter skrev:
HeI!

jeg vil bare bemerke at det er både meg med mitt brygg samt min bryggekompanjong BDKnutsen(her på Norbrygg) som stiller med sitt brygg
altså vi kommer med hvertfall to fat!

Btw, må vi ha med vår egen CO₂?? og kan vi komme og levere fatene i dag?

Mvh
Johan Peter Amb

Jeg har co2, men bare 2 utganger, og trenger vel minst 1 til meg selv. Men dersom dere ikke har, kan vi alltids komme bortom med et lite dytt innimellom. Man trenger jo ikke kontinuerlig tilkobling for å få dytte ølet ut.. PS. har extra regulator og sodastream/trapesovergang..
Hmm litt sent svar ser jeg. Blir nok vanskelig å få levert fat i kveld. (heavvykonsert=tørste j*vler med skarpt blikk). Hvis det er absolutt nødvendig kan jeg sikkert stikke innom i morgen tidlig samtidig som jeg er hos EirikHM..
 
Bård skrev:
eirikhm skrev:
Hvordan ble det med kjørerunden Bård? Om du kjører via Kiellands Plass så når du meg på 932 686 36.

Lurer også på CO₂. Tar evt turen om Bryggeland i morgen og kjøper patroner.

Tar en tur forbi der i morgen tileig. Jeg ringer!


Flott! Tenker jeg er hjemme til 11-tiden en gang. Må hente et flyttelass til min blivnde samboer, og er evt tilbake 14-ish. Er ikke krise om det ikke går i boks.
 
Da nærmer det seg. Dersom det er mer som må ordnes får dere ringe 97739233, så ser vi hva vi får til. Jeg har litt å styre med i dag, så håper dere klarer det meste selv, men om nøden presser seg på, ring.  :)
 
Nidveg skrev:
Problem: hvor er arrangementet? Litt vanskelig å finne en adresse her i tråden.
Det ligger i St.Halvards Gate 4.
Bård har linket til google maps lengre opp.
Lykke til alle sammen, kunne ønske jeg ikke var bundet fast til en lesesalsplass.
 
Tilbake
Topp