Uformelt Kretsmesterskap i hjemmebrygging i Oslo

gustavf skrev:
Vanskelig å si, men jeg husker ikke ølet som spesielt syrlig, dersom det er rett øl jeg husker. Den ene bitteren jeg smakte mener jeg var ganske uklar, med en ganske klar smak av gjær. Min første mistanke var egentlig at det var virvlet opp så mye gjær at det satte tydelig smak.

Etter å ha klødd meg i huet og gravd litt i litteraturen er jeg kommet frem til at en mulig synder kan være for varmt skyllevann. Det vil vel både avgi bitterhet og opak styggedom?
 
Bård skrev:
Den så jeg i går. Du har Nr til Alto?
Ringte ham nettopp, han skulle dobbeltsjekke, men kunne ikke si at han hadde sett noe. Så om noen andre har snøring på hvor den grønne militærveska kan ha gjort av seg, så hadde det vært satt stor pris på. Synes det er lite hyggelig om den har blitt kasta.
 
Takk, får håpe du har bedre hell enn Alto. Fikk nettopp telefon om at han ikke greide å finne noe. Veldig rart at den bare har blitt borte. Glad for at jeg tok med meg gass og fat heim på kvelden, når ting bare forsvinner sånn uten videre uten at folk veit hvordan.
 
Hei

Er det noen planer for å gjennta dette i år, og vet man noe om ca når.
Sitter å planlegger en guttetur til høsten, og tenkte jeg skulle prøve å bomme med den.

Bård S
 
Det er flere som lurer. Jeg sitter her og er småbitter for at jeg ikke fikk kommet meg på NM, det ville gjort verden litt bedre om jeg kan se frem til et kretsmesterskap..
 
Det er så absolutt intensjonen.  :) Akkurat i hvilket format, og når er ikke klart, men jeg vil anbefale alle å sørge for å ha noen gode brygg klare til medio september. Sannsynligvis blir det litt senere, men like greit å ha det klart til da..
 
Skjønner det blir hard konkurranse der i år, Bård!

Må se til å brygge litt da hvis man tillater Østfoldinger i Kretsmesterskapet. (Hvis ikke så benytter jeg meg av invitasjonen jeg fikk av deg da vi var på bryggedag i Grimstad...  ;D)
 
Da er det på tide å hente frem denne tråden igjen. Vi satser stort og kliner til med et nytt uformelt mesterskap den 29 sept i år. Alle som ønsker å delta er velkomne. Vi er i samtaler med sponsor om nye flotte premier, og håper på minst like bra mat i år. Nytt av året er at vi skal gjøre arrangementet røykfritt. Gi gjerne tilbakemelding i denne tråden, OG på mail til bard krøllalfa gamlebyen dått no. Jeg ønsker å vite ca antall  liter og antall brygg dere vil delta med. Ca 1 fat eller tilsvarende flasker på 18-19 liter bør vel regnes som minimum volum.

Forøvrig ønsker jeg innspill på gjennomføring og konkuranseaspektet. I fjor var mitt første forsøk som arrangør på et slikt arrangement, og det er sikkert mye som kan forbedres og endres for at det skal bli enda bedre. I tillegg tar jeg svært gjerne i mot henvendelser som fra folk som har noe å bidra med.

Som i fjor trenger vi å få trykket opp billetter, t-skjorter osv. Mulig vi fikser dette selv, men gi gjerne beskjed om dere har noen gode kontakter.

Videre trenger jeg litt hjelp med logistikk. Det ble mye kjøring hit og dit, så en som kan stille som sjåfør (med egen bil) fra og med feks dagen i forveien hadde vært suvverent.

edit: endret mailadressen
 
Supre saker Bård. Dette var jo en stormende suksess i fjor.

Jeg stiller med 1 eller 2 brygg.

Tom.

edit: Får forresten feilmelding på e-posten baard krøllalfa gamlebyen punktum no
 
Når må man eventuelt bestemme seg for om man vil levere øl til "bedømming"? Er vel uansett mulig å være med som "publikum" ?
 
Dahlberg skrev:
Supre saker Bård. Dette var jo en stormende suksess i fjor.

Jeg stiller med 1 eller 2 brygg.

Tom.

edit: Får forresten feilmelding på e-posten baard krøllalfa gamlebyen punktum no

Ta bort en a i Baard. Altså bard
 
GuttØrn skrev:
Når må man eventuelt bestemme seg for om man vil levere øl til "bedømming"? Er vel uansett mulig å være med som "publikum" ?

Siste frist for påmelding blir vel enten en ukes tid før arrangementet, eller, dersom det blir voldsomt påtrykk, annonsert fortløpende. Vi takler vel fint et sted mellom 20 og 30 bryggere. mer enn det blir straks litt mer utfordrende..
 
Tilbake
Topp