UT 200 kan kun kjøle?

Den kan vel brukes til både kjøling og varming, men bare én av delene om gangen. Det er jo bare én utgang på den.

WEB_Image%20UT-200%20Temperatur%20Kontroll%20-491637896.Jpeg

Tenker å ha en stor plastdunk med vann i fryseren min og ha en akvarievarmer i den som holder tempen på 29 grader. da vil ølet i teorien bli fullt ut karbonert på 4 dager og det har jeg ikke noe i mot ;)

Tenker å ha en stor plastdunk med vann i fryseren min og ha en akvarievarmer i den som holder tempen på 29 grader. da vil ølet i teorien bli fullt ut karbonert på 4 dager og det har jeg ikke noe i mot ;)
Du trenger vel ikke fryser? Så lenge romtemperaturen er under temperaturen du vil karbonere på kan den stå hvor som helst...
Jeg karbonerer på 24-25 grader, tar stort sett 5-6 dager. Men ofte trenger ølet litt "hvile" i kjelleren før det er drikkandes...

Jeg vil karbonere på så høy temp som mulig for da kan den kaldlagres lenger og nytes fortere:) utålmodig sjel skjønner du og hvis nøgne ø gjorde det på 30 grader så høres det bra ut for meg;) har aldriforstått hvorfor det å lage 0,3 prosent alkohol skal ta 14 dager, så da skal jeg gjøre noe med det;) også ett poeng å gjøre dette når jeg karbonerer pils som er cold crashed, det tok en halv evighet denne gang siden jeg gjorde det i to dager

Jeg gjærer med UT-200 og varmeelement. Isolert kasse står i kjølerom som holder rundt 8 grader. Så UT-200 styrer varme helt fint.

Nå har jeg laget meg et "karbonerings-rom.

Har plassert 10 liter øl i en gjæringsdunk nede i frysen, og fylt opp med vann rundt flaskene. Dette vannet har jeg fått til å være 27 grader og har en liten bordlampe nede i fryseren (30 watt) som skrur seg på når temperaturen går under 27, og av når den er på 27,4.

Så ja det funker topp :)

Tilbake
Topp