Utblandet starsan skummelt å svelge?

Da var den ikke veldi utblandet ? Jeg bruker aldri sterke blandinger så da er man allerede liit sikret.
Jeg er vel kanskje en forsikti slurv :)

hehe - det er jo tall mellom 7 og 14, ja:).

Jeg blander over minimum - er småskeptisk til produktet, egentlig, så jeg tar i litt - men ikke noe ekstremt. 6-7 ml til 3 liter. Når jeg har fått sår, har jeg holdt på å styre lenge med reingjøring av flasker uten hansker - og ikke passet på å skylle av meg innimellom, heller. Men dette er lenge siden nå. Jeg har jo lært:).
 
Jeg kjøpte noen fra Kina. Tåler det meste av kjemikalier, rekker meg til armhulen og har ruglete overflate der du trenger grep. Bruker dem nesten aldri.
 
Er det de samme som det er bilde av i boka di? Jeg har sånne, og de er fine til en del bruk, men jeg kan ikke håndtere glatte flasker med dem; det går veldig galt.

De jeg har er røde. Jeg er litt usikker på om de har gjort dem litt tynnere og enklere å bruke til finarbeid. Jeg skal på Biltema en dag, så da skal jeg sjekke,
 
Er det de samme som det er bilde av i boka di? Jeg har sånne, og de er fine til en del bruk, men jeg kan ikke håndtere glatte flasker med dem; det går veldig galt.

Jeg var innom Biltema i dag. Hanskene som de kaller "Kjemikaliehansker lateks/neopren 813" virker som litt solide oppvaskhansker, og er mye tynnere enn de røde kjemikaliehanskene de solgte før.
 
Jeg var innom Biltema i dag. Hanskene som de kaller "Kjemikaliehansker lateks/neopren 813" virker som litt solide oppvaskhansker, og er mye tynnere enn de røde kjemikaliehanskene de solgte før.

Takk, da kan jeg sjekke dem. Men det er jo lateks, og jeg innbiller meg at det er lateks som reagerer med starsan og produserer en rimelig ubehagelig lukt, som blir igjen i starsanen. Men det er et forsøk verd.

Jeg har et par oppvaskhansker som er laget av noe annet (vinyl, tror jeg), og de fungerer. Men jeg finner dem ikke igjen i noen butikk, eller på nettet. Og nå er det ikke så mye igjen av dem jeg har:(.

De er forresten hvite, med gule fingertupper. Så hvis noen veit hvor de er å få tak i, blir jeg lykkelig.
 
når det som normalt ikke løser seg opp i syrer ikke holder for dere er det grunn til å se på blandingsforholdet :)

Seriøst, jeg bruker svake blandinger og det har gått bare bra angående innfeksjoner.

Reaksjonen mellom lateks og fosforsyre har neppe noe særlig med blandingsforholdet å gjøre. Jeg blander ikke så sterkt; jeg ligger godt innafor det anbefalte.
 
De har også i nitril. Så ut som ganske like hansker, bortsett fra materialet:
Kjemikaliehansker nitril 513

Så det. Er nitril alltid trygt? Fra Wikipedia: "Nitriler kan i en viss mening ses som organiske cyanider og enkelte kan under gitte omstendigheter frigi det svært giftige cyanidionet (CN-)."

Men det virker jo snålt om disse hanskene ikke var utstyrt med advarsel om de på noen måte kunne reprsentere noen helsefare, da.
 
De der ser da faktisk ut som om de skulle kunne brukes. Får nok stikke innom Felleskjøpet, ja. Det er jo aldri langt unna her ute på landet:).
Jeg vil ha dem skikkelig lange. Jeg bløtlegger flasker i et fullt gjæringsfat, og når en flaske har velta og ligger på bånn skal det lite til å fylle hanska.
 
Tilbake
Topp