Valg av tappetårn

Hei. Jeg skal kjøpe mitt første tappetårn, tenkte på et med 2 tapphaner. Noe jeg bør tenke på?? hadde lyst på denne, hva synes dere?? (Den i messing:) :)

Vedlegg

• Tappetårn.jpg
    Tappetårn.jpg
    16,8 KB · Sett: 1.032
Hei det ser flott ut, bare det ikke blir problemer utpå kvelden!! Hva er i hva? Jeg er også på jakt etter tappetårn  :ilike: har du tips hvor jeg kan få kjøpt dette? Tror det meste av produksjonen (når jeg kommer meg i gang) blir på corneliusfat.

De tårnene er noe av det lekreste jeg har sett!
Her vil jeg bare si Løp og Kjøp!

Vet ikke om de er en kjølesløyfe eller ikke på de modellene... Men det vil jeg tro da.

Høyt skum!

Regner med du ikke har planer om å plassere tappetårnet inni kjøleskapet også :)
poenget med sløyfe er å kjøle ned slangene i tårnet slik at det ikke er varmt der oppi, i andre tårn som består av et rør og tapp på, så løser man slikt ofte med å montere en vifte i kjøleskapet som kjører kaldluft opp, men i tårn av denne typen er det kanskje ikke hulrom nok?

neslekkim skrev:
Regner med du ikke har planer om å plassere tappetårnet inni kjøleskapet også :)
poenget med sløyfe er å kjøle ned slangene i tårnet slik at det ikke er varmt der oppi, i andre tårn som består av et rør og tapp på, så løser man slikt ofte med å montere en vifte i kjøleskapet som kjører kaldluft opp, men i tårn av denne typen er det kanskje ikke hulrom nok?
HeHe=) var meninga å ha tappetårnet oppå kjøleskapet :)  Hvor finner man en sånn kjølesløyfe da? Har aldri hatt tappetårn før, så takker for all hjelp :biersmile: Har foresten ikke bestilt den enda, greit å få deres mening før jeg bestiller

Geir åge skrev:
Hva er en "kompensatorhane"? :jaha: :jaha: :jaha:

Mener det er en ventil der du kan styre mengden øl som kommer ut av krana. Er vanlig på manuelle tappetårn på puber. fordelen er vel at om man har problemer med skum kan man justere på flowen. vet ikke hvordan det er med cornelius system, har bare brukt det i puben med tankøl.

Ok :) Kaskje greit med en sånn justering da. var ca +30 euro pr. hane for kompensator.  Takker for hjelpa :skitbra:  Fikk foresten mail fra Tyskland, så nå blir de bestilt :)

Jeg har standard Perlick kraner (525) og et tårn som er litt isolert med en slags skumgummi og montert på toppen av et kjøleskap. Jeg har aldri hatt noen problemer med skum, derfor lurer jeg på hvor prekært det egentlig er med en slik kjøleløsning?

Tilbake
Topp