Finn Berger
Moderator
Argumentet er for så vidt uslåelig, og joda, jeg har lest White/Zainasheff - men jeg blir ikke helt overbevist. Alle snakker om at halvparten av gjærcellene dør hvis de går rett i vørteren - men hva hvis tallet egentlig er langt mindre dramatisk? Jeg har stor tro på vitenskapen, og liten tro på noe som helst annet, men jeg vet også at vitenskapen ofte ikke lever opp til sitt ideal. Ofte blir ikke forsøk gjentatt mange nok ganger, og slik blir sannheter sementert som bare er halvsannheter.
Jeg aner ikke hvor solid fundamentert det 50%-tallet er. Noen som aner, og eventuelt kan fortelle meg hvor feil jeg tar? Noen som kjenner til forsøk som sammenligner rehydrert og ikke-rehydrert på resultat/smak? (Er klar over at slike har tjukt med feilkildemuligheter.)
Jeg aner ikke hvor solid fundamentert det 50%-tallet er. Noen som aner, og eventuelt kan fortelle meg hvor feil jeg tar? Noen som kjenner til forsøk som sammenligner rehydrert og ikke-rehydrert på resultat/smak? (Er klar over at slike har tjukt med feilkildemuligheter.)