Vandregjær - kveik på farten?

Nå har jeg to rør med fersk vossakveik klar. Da sender jeg et rør til @/mtv og et rør til @Naxi , og så sender dere videre til andre som vil ha :)
Samtidig så tar jeg gjerne imot den andre gjærtypen fra Hornindalen om dere får tak i den ;-)
 
Jeg tappet øl gjæret med kveiken fra Voss i går, og tok da av litt. Hvis noen vil hente i Oslo, Mortensrud eller Gaustad, er det bare å sende en PM.
 
Hei

Er det noen i Trondheimsområdet som vil gi bort litt kveik? Eller noen lenger unna som kan tenke seg å sende i posten?
Jeg er interessert i både Voss- og Hornindalskveik.
 
Jeg hiver meg også på her. Hvis det er noen i Stavanger området som vil dele?

Hei igjen.

Da har jeg fylt opp 8 rør med Vossakveik, og levert til Bryggselv i Stavanger. @Anders86 et av rørene har ditt navn på seg.

Det er fint hvis de som tar et rør for å prøve, leverer tilbake et nytt et også. Så holder vi gjærkulturen fersk og fin sånn.

Takk til Bryggselv som har lyst å hjelpe oss med dette!



/mtv
 
Hei igjen.

Da har jeg fylt opp 8 rør med Vossakveik, og levert til Bryggselv i Stavanger. @Anders86 et av rørene har ditt navn på seg.

Det er fint hvis de som tar et rør for å prøve, leverer tilbake et nytt et også. Så holder vi gjærkulturen fersk og fin sånn.

Takk til Bryggselv som har lyst å hjelpe oss med dette!



/mtv
Den er god, da kan jeg stikke innom der og plukke opp I løpet av dagen.
Helt topp at Bryggselv hjelper oss med dette og skal selvsagt levere ett nytt tilbake!
 
Det er vel bare å ringe og høre med dem.
Selv har jeg sendt ut et rør med kveik til @eivinds og ett til @N-4760
Har også planer om å levere ett hos Bryggselv, men får ikke tid før jeg kommer tilbake fra ferie litt ut i Februar.
 
Jeg har nå dyrket opp min gjærstamme fra april 2015. Brukte noen steg, men har nå sikkert 4-5 enheter som kan hentes på Høybråten, Oslo. Har sendt mer enn min del, så den stafettpinnen får noen andre ta videre.
 
Jeg har begynt å steppe min Vossa-kveik opp.

Så jeg kan godt sende ut et par snart hvis noen vil ha.
Holder til i Drammen hvis noen vil hente personlig forøvrig.
 
Tilbake
Topp