Vår første kegerator

Jobbe Jobbe Jobbe

Må jo frese ut baksiden. Denne fikk en liten design forandring pga kjøling til kjøleskap.
IMG_0543.jpg

Testmontering, nå er skilleplaten mellom kjøleskap og hyller klare for lim siden den mangler litt på bredden.
IMG_0546.jpg

Slik festes delene sammen.
IMG_0547.jpg

Satt på masse tvinger og pakket prosjektet sammen for kvelden.
IMG_0549.jpg

Så må vi lage en linje på dørene som skal bryte litt med fargen. Samme fremgangs metode som bordplaten.
IMG_0548.jpg

Jeg fikk tappekranene i posten i dag :)
IMG_0553.jpg
 
Nå er dører kappet ut.
IMG_0557.jpg

Festet fast med hengsler.
IMG_0560.jpg

Frest spor til platen som skal bryte fargene.
IMG_0562.jpg

Klar for tvinger og limes. Denne skal kappes så den er flush med døren, men det er alltid greit å ha litt å gå på.
IMG_0558.jpg

IMG_0561.jpg


Så hva synes dere?
 
Rammen er nå beiset og benkeplaten er limt. Hyllene er høydejusterbare ;)
IMG_0568.jpg

Vi bruker en metallstang for å sørge for at baksiden er rett når vi limer benkeplaten.
IMG_0573.jpg

Litt pussing og flekkbeising.
11063228_10153110993210734_827323365_n.jpg

11079689_10153110993245734_560049565_n.jpg

11079762_10153110993330734_1215015163_n.jpg

Så har vi pusset litt på beisen for å få finishen vi ønsker. Beisen skal behandles litt til med linolje så tenker jeg det blir bra.
IMG_0571.jpg
 
Nå begynner det å ta seg til.

Dama kapper ut siste biten. Braket til STC-1000
33.jpg

Dørene er høvlet og montert.
34.jpg

Plass til CO2 tank og kjøleskap.
36.jpg


Vi beiset en runde til etter slipejobben så alt skulle bli jevnt, i dag skal vi slipe ned beisen igjen og olje hele skiten ;)
 
Vi jobbet litt i går, og nå er egentlig rammen ferdig. Vi har bestemt oss for å male rammen på nytt med en gråfarge. Hva synes dere? for oss ble utseende litt mye.

IMG_0593.jpg

IMG_0601.jpg

IMG_0604.jpg

IMG_0602.jpg
 
Kjøleskapet er 88 cm høy 60 cm bred og 58 cm dyp, så i teorien får vi plass til 4 19L fat (uten at jeg har testet med mer en 2) På øyemål ser det ut som det akkurat skal gå to fat på høyden innerst men vi er litt usikre. Vi skal nok bare ha 2 fat i dette skapet, når vi går tom henter vi bare nye fat i den konverterte 400 liter fryseren:)
 
Men vi trenger litt hjelp fra dere :p Gråfargen på rammen som egentlig er litt kul, passer ikke til benkeplaten. Det er som to helt forskjellige stiler har kollidert sammen. Spørsmålet mitt er egentlig: Skal vi beholde gråfargen slik den er, eller skal vi male fururammen lysegrå? Dette vil jo fremheve detaljene i dørene og bordplaten mye mer. Det føles litt som det er litt for mange detaljer alle steder.

I dag skal jeg stikke innom min lokale bryggesjappe og se om jeg ikke får tak i noe slanger og litt ymse. Har litt lyst å få koblet opp tappetårnet for å se hvordan alt ser ut ferdig.
 
Enig i at det kolliderer, sånn estetisk sett. Veldig bra gjennomført!

Smaken er som baken, den går opp og ned (sa brura).
Ift min personlige smak ville jeg gjort noe med rammen og dørene. Enten pusse ned og pigmentere lyst/hvitt, med mål om lite spill i treet. Eller male en kontrastfarge i høyglans. Fete kontraster til det mørke treet kunne være hvitt, grått, turkis, oransje.
 
Kolliderer også pga ulike tresorter. Maling på furua blir fort litt rustikk og med all kvisten litt dårlig finish dersom man ikke bruker kvistlakk og sparkel for å fjerne disse. Kanskje en ganske mørk brun-svart beis som matcher mot topplata vil gi det reneste uttrykket. Flott arbeid forøvrig, eija hadde man hatt et sånt verksted å kose seg i:)
 
Sist redigert:
Nå har vi tatt den med hjem og montert resten av delene. Det kommer mer bilder når det er litt lysere ute:)

I dag er jeg litt mer fornøyd med resultatet. Men vi vurderer å endre det dere tipset om, men først må en prioritere det nye huset ;) Og selvfølgelig teste hvor godt ølet smaker fra det nye tappetårnet ;)
IMG_0610.jpg
 
Tilbake
Topp