Vår første kegerator

Hei folkens, etter mye inspirasjon fra deres kegeratorer bestemte jeg og min forlovede for å bygge oss en kegerator. Hovedplanen var at denne skulle brukes til bryllupet vårt men selvfølgelig kommer vi jo også til å bruke denne hjemme både før og etter.

Jeg vil ikke fortelle hvordan finishen blir, men det ser dere om noen uker:)

Design:
Fronten med plass til kjøleskap, vinhyller og hyller til glass.
1-1.jpg

Baksiden med plass til CO2 flaske.


Startet med byggeprosessen:
Dama kapper 16mm MDF plater.

Så brukte vi lamellfres for å feste kjeks i alle skjøtene.

Nå er rammen ferdig kuttet og freset klar for test montering.

Test montering, målet er å ikke bruke en eneste skrue så da er det mm presisjon som gjelder.
 
Sist redigert:
I dag har vi fått gjort litt:)

Lamineringsfiner er kuttet rette og i riktig lengde.

Så tapet vi disse sammen for å sjekke finish.

Kontroll mål.

Så tapet vi alle skjøter mot hverandre og helte over litt lim. (dro dette utover, limte sammen mdf og finer platene)


Jeg har ikke noen bilder fra vi la materialene i vakum maskinen, men jeg skal poste bilde av ferdig laminert i morgen. Det må bare herde først:)

På tide å finne benkeplate til Kegeratoren. Vanskelig valg.


Vi fant noe!


Kappet noen lengder som vi skal splitte og lage limtre av. Disse materialene er farget helt igjennom.


Dette får holde for i dag:) Neste prosjekt dag er Torsdag
 
Veldig kult prosjekt!
Gleder meg til å se mer. Må jo være gøy å ha tilgang på så masse bra utstyr å jobbe med.
 
Ja absolutt ;) jeg og dama snakket om det her om dagen, vi kom frem til at vi hadde klart det samme hjemme. Men det går litt fortere og enklere når vi har muligheten til å bruke alt vi drømmer om an verktøy og materialer. Verktøyet er jo halve jobben :p
 
Ikke så langt unna. Dama går på høyskole for å bli produktdesigner og jeg har vært hobby møbelsnekker de siste 12 årene:)
 
Hva slags material /tresort var det i den planken du splittet. (den mørke) ..så litt patinert ut ?
 
Hva gjør man når en ikke er helt fornøyd med resultatet? Jo man begynner på nytt :p

Jeg tok ikke bilder av hvordan vi laget den nye rammen men det er samme fremgangsmåte som før. Forskjellen var at vi brukte hobbyplate furu fra byggmax som vi kuttet bort den freste kanten og limte sammen så vi fikk bredden vi hadde behov for. Byggmax leverte jo bare plater som har bredde på 600mm og vi måtte ha 700 mm på sidene og bunnen og 960 mm bakplate

Ny Bunnplate kuttet, frest og islagsmuttere er festet
IMG_0536.jpg

Litt enklere å flytte på.
IMG_0537_1.jpg

Ny bakplate er kuttet og første sporet for luft til kjøleskap er frest.
IMG_0533.jpg

Test Montering
IMG_0538.jpg

IMG_0541.jpg

Mangler å kutte til toppplaten men vi ville se hvordan utseende var.
IMG_0540.jpg
 
Tilbake
Topp