• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønskes Kjøpt Varmeelement 2-3KW

Skal bygge et hjemmebryggeapparat og trenger i denne forbindelse varmeelement. Ser for meg et element som kan festes nede i kjelen slik at det er i direkte kontakt med mesken (ikke kokeplate). Effekten bør være i området 2000 - 3000 watt. Diameter på kjelen er 32 cm så varmeelementer må passe innenfor dette.

mvh Espen
 
Jeg selger en varmekjepp for 300kr. Ikke helt det du ser etter, men veldig kjekt å ha. Tenkte jeg skulle benytte muligheten til litt reklame: https://forum.norbrygg.no/threads/kervel-2000w-plate-og-2000w-varmekjepp.33111/

Ellers, så finnes det mange gode og billige varmeelement på Ebay. Skal du bruke det til å varme opp vann, så kan du bruke varmeelement fra vannkoker på 2000w. Men til oppvarming av mesk, så kan vannkokeelement bli litt for mye konsentrert varme på ett sted. Da trenger man et større element med mindre varme pr område.
 
Sist redigert:
Har du målt motstanden i de?
Kjøpte ett av den typen men ved måling så viste det seg at det hadde tilnermet samme motstand som andre
som var oppgitt til 6kw/220v. Tror jeg målte ca 24ohm.
Men holder det med 2kw så svir det jo senere.
 
Har du målt motstanden i de?
Kjøpte ett av den typen men ved måling så viste det seg at det hadde tilnermet samme motstand som andre
som var oppgitt til 6kw/220v. Tror jeg målte ca 24ohm.
Men holder det med 2kw så svir det jo senere.
Meg? Ja, men husker ikke. Megga til noen Giga ohm.
 
Tilbake
Topp