Varmekjepp

Tarjei77

Norbrygg-medlem
Elektrodingsespørsmål: Kunne dette vore noko å redusere oppkokstida med? I tilfelle ikkje, kvifor?

http://www.ebay.de/itm/Tauchsieder-2000W-Eimersieder-Edelstahl-2000Watt-TUV-GS-/350265869187?pt=DE_Elektronik_Computer_Haushaltsger%C3%A4te_Kleinger%C3%A4teK%C3%BCche_PM&hash=item518d790383
 
Det går helt fint! Mange bruker allerede grilltennere for samme formål, men denne er bedre=høyere effekt.
 
Ola på Petit selger Speidel Varmeelement 3200W
Testet denne på lørdag sammen med 50 L speidelen min. Nesten ingen ventetid på innmesking eller oppkok. 6400 watt i kjelen fungeret knall  :yes:
 
6400W ? Jeg må si det er noen som har noen voksne sikringsskap  ;)

Tarjei: Så på det varmeelementet. Uten tysk moms, og en grei fraktpris, klarer du kanskje å smyge deg under den magiske grensen for forenklet forelegg fra den norske stat også?
 
Tarjei77 skrev:
Elektrodingsespørsmål: Kunne dette vore noko å redusere oppkokstida med? I tilfelle ikkje, kvifor?
Den der må jo være knall! Har også sett at mange på forumet bruker grilltennere for å få raskere oppkok. Denne har ca 4 ganger mer effekt og den er lengre. Kanskje eg skulle ha vurdert noe slik selv. Bra med ekstra effekt uten å måtte gjøre inngrep i kjelen :jaha:

Edit: Kan eg spørre deg hvordan du har tenkt å få den sendt til Norge? Ser ut som at Norge er "Ausgeschlossen"/utelukket. Ser også at en annen selger denne for 25,5euro, det er i følge dagens kurs 199,74kr. Under tollgrensen?  :p
 
Fann ein seljar som selde same dings og sende til norge. Ikkje fått han endå, skal rapportere etter kvart .

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Kjøpte 2000w varmekjepp (Tauchsieder) via ebay.de frå seljaren  w-s-v-Shop. Kosta 30 euro med frakt, ikkje fått noko momskrav endå. Fekk oppkok på 20 liter frå ca. 5 grader på nett under 45 minutt. Hadde då både elementet og kokeplata (Kervel 2000w) på. Ein del tvilsomme skøyteledningar var involverte i prosessen. Dette er betydeleg kjappare enn før, då eg gjerne brukar omtrent same tid på varming frå utmesk(78grader) til kok med berre kokeplate.
 
Se her ja, din konklusjon hadde unnsluppet meg. Tror jeg også må skaffe meg en slik en for å sikre kjapt oppkok. Er dingsen rustfri eller? Ser du noe irring?
 
Har nytta han ein gong i vatn og ein gong i vørter. Ingen irr, ingen fastsviing til no. Og fytti pokker som det kokte...
 
Jeg kunne tenke meg å bruke to sånne til å koke med. Vil etterhvert teste ut litt drøyere øl (OG rundt 1100), så hadde vært greit om de kunne brukes til det.
 
Tilbake
Topp