Odland skrev:Bruker PBW og så Star San
Odland skrev:Selvfølgelig varmt vann etter PBW
Trykksiden har jeg ikke rørt på årevis.OleKH skrev:Har lært på den kjipe måten. No vasker eg med chempro oxi, så varmt vatn og til slutt starsan. Det gjelder og trykksia.
OleKH skrev:Fort å få tilbakeslag om det er høgare trykk på eit nytt fat en trykket i systemet. Trikset er så klart å slippe trykket av corneliusen først.
Fikk eit meget godt slangevask tips fra eit amerikansk forum, der ein kar brukte ei sån lita pumpekanne som han hadde festa ein innventil fra ein Corneliusfat på. Då var det berre å fylla på ønska vaskemiddel og kopla det til i fat enden av linja.
Er det det samme som BLC "Beverage System Cleaner" fra National Chemicals Incorporated? Kjøpte det fra USA sammen med kranene men har ikke brukt det ennå... kun varmt vann og StarSan så langt, uten problemer... men det er vel på tide med enten PBW eller tilsvarende.Gahr skrev:Jeg bruker et stoff som heter "Pipeline". Det brukes av en del puber. Det fine med det er at det skifter farge så lenge det er drit i systemet.
Driten som skifter farge da?Gahr skrev:Jeg bruker et stoff som heter "Pipeline". Det brukes av en del puber. Det fine med det er at det skifter farge så lenge det er drit i systemet.
Brynsj skrev:Hvor får du tak i pipeline?