Har du et fat ledig kan du blande litt pbw i fatet, sette litt trykk på det og kjøre det gjennom. La det stå i slangene en halvtime eller så..
Husk og skyll godt etterpå.
Vasket gjennom et tomt fat tidligere. Det synes jeg var tungvindt. Jeg kjøpte en slik sprayflaske som man pumper trykk på. Skrudde av sprayhodet og fikk skvist en øl-ut kobling på gjengene. Med masse gjengetape ble det tett og fint. Flaska tar 2 liter, blander vaskemiddel i varmt vann og pumper dette gjennom. Har en karaffel stående under den åpne tappekrana i andre enden. Lar det stå 1/2 time, før jeg skyller igjennom med rent varmt vann. Tappekrana demonteres og vaskes for seg etterpå. Hele greia er mye mindre og kompakt en å styre med et stort fat. Trenger ikke å bruke CO₂ heller.
Jeg har star san i fatene mine når de er tomme, før jeg setter bort fatet så kjører jeg godt med star san gjennom tappeslangene og lar det stå i dem til neste gang jeg tapper øl
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.