Vekt for å måle når fatet er fullt (tapping)

Hei!

Lurer på om noen har en vekt å anbefale for å måle når fatet begynner å nærme seg fullt når man tapper? Med plastbøtte kan man jo regne seg frem enkelt og greit siden man ser hvor mye som er tappet av, men med ståltank så funker ikke den tilnærmingen...

Har funnet en vekt som er nøyaktig inntil 10 gram og tar opp til 35 kg, men den koster nærmere 1000 schpenn....

Er det noen som har en baderomsvekt el lign å anbefale? De nye digitale viser stort sett ikke vekten kontinuerlig men hoster først opp et tall når den har stabilisert seg, så må enten være en analog eller en digital som kontinuerlig viser tall mens det øker :)
 
Så ikke dum ut den AWS-vekta!

I denne omgangen ble det dog den analoge til 99.- fra jula. Ser ut som om den kommer til å gjøre en helt kurant jobb :)
 
Så ikke dum ut den AWS-vekta!

I denne omgangen ble det dog den analoge til 99.- fra jula. Ser ut som om den kommer til å gjøre en helt kurant jobb :)
Om du kun skal bruke den til å fylle lukket fat vil den analoge fungere som du sier greit, jeg trengte en vekt til å fylle fat, men også til å veie malt og annet nips, jeg ble lei av kjøkkenvekta fra biltema som hele tiden skrudde seg av så kunne like godt kjøpe en vekt som fikser det meste av det jeg skal veie :)
 
Om du kun skal bruke den til å fylle lukket fat vil den analoge fungere som du sier greit, jeg trengte en vekt til veie å fylle fat, men også til å veie malt og annet nips, jeg ble lei av kjøkkenvekta fra biltema som hele tiden skrudde seg av så kunne like godt kjøpe en vekt som fikser det meste av det jeg skal veie :)

Jepp, ser den!

For mitt vedkommende så har jeg en fin humlevekt fra før - og en gramvekt (kruttvekt) til vannjusteringer - så i dette tilfellet var billigst og enklest mulig alfa og omega..


Har en tendens til å balle på seg kostnadsmessig denne hobbyen her... Oppgraderte fra Speidel til Brewtools BT80 for noen uker siden og jammen har ikke ekstrautstyret, oppgraderinger og andre nødvendige følge-endringer nærmest doblet den initielle prisen.... Jaja :) Blir jo godt øl i andre enden!
 
Jepp, ser den!

For mitt vedkommende så har jeg en fin humlevekt fra før - og en gramvekt (kruttvekt) til vannjusteringer - så i dette tilfellet var billigst og enklest mulig alfa og omega..


Har en tendens til å balle på seg kostnadsmessig denne hobbyen her... Oppgraderte fra Speidel til Brewtools BT80 for noen uker siden og jammen har ikke ekstrautstyret, oppgraderinger og andre nødvendige følge-endringer nærmest doblet den initielle prisen.... Jaja :) Blir jo godt øl i andre enden!
Hahaha, ja det er ingen tvil om at jeg ikke hadde forestilt meg å dyrt det kan bli å brygge billig øl når jeg først startet opp :D

Heldigvis da så fant jeg en virkelig gøy og bunnløs hobby som man kan legge så mye eller lite tid og penger man vil i den:)
 
Fulgte ikke med strømforsyning til vekta mi. Brewshop solgte den som "batterivekt".
Jøss, jeg kjøpte også min på Brewshop så det var jo merkelig:confused: Kanskje sende de en mail? Ellers så står vel det du trenger på bildet, her er også bildet av hva som står under vekta om det er behjelpelig :)

received_286542392584328.jpeg

Edit, det er hull på høyre siden av display delen på din også eller?
 
Tilbake
Topp