Vekt

Trenger ei vekt i forbindelse med fylling av fat.Vekta må kunne stilles inn på vekta av et fylt fat og avgi et signal til
en magnetventil når den vekta er oppnådd. Non som kjenner til en løsning som ikke koster skjorta?
 
Trenger ei vekt i forbindelse med fylling av fat.Vekta må kunne stilles inn på vekta av et fylt fat og avgi et signal til
en magnetventil når den vekta er oppnådd. Non som kjenner til en løsning som ikke koster skjorta?
Jeg benytter denne: Vekt 50kg har kjøpt en strømadapter utenom slik at den kan stå på. :)
 
Har du en link til strømadapter som passer?
bc8d83d48a0c33bd6d97a14a504be3da.jpg


Vet ikke om noe link, men her er det et bilde av den. Ikke noe hokus pokus!




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bruker også 5V adapter til en gammel tlf. kappet ledningen/kontakten på US adapteret som fulgte med fra Ebuy og koblet den til, funker helt fint.
 
Jeg er veldig fornøyd med denne. Lar meg fylle et fat uten søl og uten å måtte følge med konstant. Skal ikke mye skumming til for å gi bittelitt headspace.
Jeg har vurdert den en stund, men hver gang jeg leser om den ser det ut til at den ikke fungerer optimalt når man ikke overfører under trykk. Jeg karbonerer aldri ølet mitt i all rounderen og dermed et det ingen trykk i hverken fat eller all rounder.

Jeg vil anta, etter flere videoer, at dersom jeg ikke bruker trykk så får ikke ballen låst seg mot stopperen og dermed renner det ut nok øl til at det blir grisete? Hva gjør du?
 
Jeg har vurdert den en stund, men hver gang jeg leser om den ser det ut til at den ikke fungerer optimalt når man ikke overfører under trykk. Jeg karbonerer aldri ølet mitt i all rounderen og dermed et det ingen trykk i hverken fat eller all rounder.

Jeg vil anta, etter flere videoer, at dersom jeg ikke bruker trykk så får ikke ballen låst seg mot stopperen og dermed renner det ut nok øl til at det blir grisete? Hva gjør du?
Jeg tenkte også bare å benytte selvfall fra bunnen av gjæringstanken. Det gir lite/ingen skum i fatet og da må det vel fylles opp før ventilen låser.

Kan selvsagt tappe av litt etterpå, men da må det blåses inn co2 gjennom ølet for å danne headspace. Virker ikke helt ideelt?
 
Vil du ikke ha co2 direkte I ølet kan du bikke litt på fatet ved fylling av headspace. Jeg tenker det gjør ingenting å karbonere "direkte". Snarere tvert imot.
Alternativt ha helning på fatet ved tapping. Når du retter opp er du under.
 
Jeg har vurdert den en stund, men hver gang jeg leser om den ser det ut til at den ikke fungerer optimalt når man ikke overfører under trykk. Jeg karbonerer aldri ølet mitt i all rounderen og dermed et det ingen trykk i hverken fat eller all rounder.

Jeg vil anta, etter flere videoer, at dersom jeg ikke bruker trykk så får ikke ballen låst seg mot stopperen og dermed renner det ut nok øl til at det blir grisete? Hva gjør du?
Om du ikke har CO2 i ølet i det hele tatt, må du jo bruke CO2 når du overfører? Jeg har aldri vurdert ikke å overføre med CO2.
 
Tilbake
Topp