Ventil på sodastream-flasker

Jeg har bare èn CO2-regulator og den står for øyeblikket på Sodastream-flasken. I går tenkte jeg å flytte regulatoren over på 5KG-flaska, men da jeg prøvde å skru den av så hørte jeg det begynte å lekke CO2 av Sodastream'en.

Er denne ventilen som står på denne engangsventil? Må Sodastream'en tømmes helt før man skrur av ventilatoren?

Jeg kjøpte Sodastream mest for å kunne bruke som serverings-trykk, mens jeg tenkte å bruke 5KG'en til å karbonere opp ølet. Hadde håpet å slippe å kjøpe enda en CO2-regulator.
 
Jeg har bare èn CO2-regulator og den står for øyeblikket på Sodastream-flasken. I går tenkte jeg å flytte regulatoren over på 5KG-flaska, men da jeg prøvde å skru den av så hørte jeg det begynte å lekke CO2 av Sodastream'en.

Er denne ventilen som står på denne engangsventil? Må Sodastream'en tømmes helt før man skrur av ventilatoren?

Jeg kjøpte Sodastream mest for å kunne bruke som serverings-trykk, mens jeg tenkte å bruke 5KG'en til å karbonere opp ølet. Hadde håpet å slippe å kjøpe enda en CO2-regulator.
Hvis du har adapter mellom sodastream-flasken og regulatoren må du skru av adapter og regulator sammen. Adapteren klemmer ventilen ned.
 
Ventilen på sodastream flaskene er ikke en-gangs. Tipper du skrur for sakte, den vil stenge så fort du har skrudd den av adapteren.
 
Skal gå bra det. Er vel bare litt gass som unslipper før den lukker helt.
Bare pass på at du løsner på rett plass (dvs. mot flaska) hvis du bruker adapter. Hvis ikke er det ingen ventil til å stoppe gassen :eek:

[EDIT] Her var det mange svar mens jeg satt i telefonen ;) Godt vi er enige alle sammen
 
Skal gå bra det. Er vel bare litt gass som unslipper før den lukker helt.
Bare pass på at du løsner på rett plass (dvs. mot flaska) hvis du bruker adapter. Hvis ikke er det ingen ventil til å stoppe gassen :eek:

[EDIT] Her var det mange svar mens jeg satt i telefonen ;) Godt vi er enige alle sammen

Er det forresten noen som vet om et billig sted å kjøpe de adapterne?
 
Slik du skriver, virker det som om du prøver å løsne regulatoren fra adapteres først. Det blir feil.
Som Audun F skriver må du først skru flaska ut av adapteret. Da stenger ventilen i flaska.
Etterpå kan du skru regulatoren av adapteret.
 
Tilbake
Topp