Håvard Skjevling
Norbrygg-medlem
Edb-ungdommen redder dagen igjen!
Antyder du en rimelig høy gjennomsnittsalder i Vestkastredaksjonen??? Ved nærmere ettertanke har du kanskje rett...Edb-ungdommen redder dagen igjen!
Tanken streifet meg allerede fra første episodeAntyder du en rimelig høy gjennomsnittsalder i Vestkastredaksjonen??? Ved nærmere ettertanke har du kanskje rett...
Kva synest du var vond med den ?Jeg liker ikke å kritisere, men episoden om Hefeweisen var vond/flau å høre på. Synd, for alt det andre har vært supert.
Det var vondt å høre at intervjueren tydeligvis visste mer om emnet enn personen som ble intervjuet. I en podcast om Hefeweisen så bør ikke "hovedpersonen" gjentatte ganger si at han egentlig ikke kjenner til ølstilen (og egentlig ikke liker den), det blir pinlig både for den som blir intervjuet, intervjueren og lytteren.Kva synest du var vond med den ?
Var då greit å høre litt om drodligen rundt oppskriften og brygging
Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
Det har du et poeng med.Eg er faktisk imponert av at bryggeriene på nøgne tør brygge denne type øl uten å ha inngående kunskap om øl typen. Det vart ein underholdende podcast etter mine ører
Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
Tommel opp [emoji106]"Det var vondt å høre at intervjueren tydeligvis visste mer om emnet enn personen som ble intervjuet. I en podcast om Hefeweisen så bør ikke "hovedpersonen" gjentatte ganger si at han egentlig ikke kjenner til ølstilen (og egentlig ikke liker den), det blir pinlig både for den som blir intervjuet, intervjueren og lytteren."
"Eg er faktisk imponert av at bryggeren på nøgne tør brygge denne type øl uten å ha inngående kunskap om øl typen. Det vart ein underholdende podcast etter mine ører"
Jeg har ikke lyst til å gå inn på en diskusjon om det er en bra/pinlig/flau/dårlig episode eller ikke, men vil påpeke et par ting:
-jeg vet ikke mer enn bryggeren om hefeweissen. Tvert i mot; han har over 8 års erfaring som profesjonell brygger, jeg har halvparten som hjemmebrygger.
-bryggeren sier vel aldri at han ikke liker hefeweissen.
-det ikke uvanlig at en brygger på et kommersielt bryggeri gir seg i kast med en ølstil de ikke har brygget før. Hvordan hadde det gått hvis ingen turde å brygge noe annet enn det de har brygget før?
-jeg valgte å ikke legge skjul på at hverken jeg eller bryggeren/bryggeriet (eller puben som bestilte ølen) har brygget denne ølstilen før. Det hadde vært mye pinligere å bløffe seg gjennom det.
-vinkelen som er valgt i episoden er mitt valg, ikke bryggerens og bryggeriets.
Bare så det er sagt: Jeg er stor fan av Vestkast. Jeg syns den ene episoden var dårligere enn de andre. Jeg ble spurt om hvorfor, og jeg svarte. Ikke meningen å henge ut noen, i alle fall ikke bryggeren - han ble spurt om å være med og svarte ja.
Nye episoder, mye mulighetet.
Det er veldig bra at dokke ikkje låser fast i eit format med samtaler rundt eit bord i studio.Har nå kommet 2 episoder etter den...