VifteX8

Hadde det ikke vært enklere med én stor vifte?
Enklere sikkert, men hva hvis viften ryker midt i koken, da står du der med fruen i døra

Men det er jo bare en strømforsyning og kurs, så dette er jo ikke helt bombesikkert

Been There, Done That:cool:

Artig å se var det
 
Miguel: "Hadde det ikke vært enklere med én stor vifte?"
Disse viftene kostet meg 10$, en stor kjøpt i Norge ville kostet mye mer. Har prøvd med baderomsvifte med slange og lokk over kokeren og det funka ikke. Dessuten er dennne konstruksjonen veldig lett å håndtere og tar liet plass når den lagres.

Oberstbräu: "Hadde det ikke vært bedre med 24 vifter?"
Begynte med åtte, og fruen (og datra) var fornøyd, lett utvidbar, men stopper der.

Noget UG: "Men det er jo bare en strømforsyning og kurs, så dette er jo ikke helt bombesikkert"
12 V strrømforsyning bytter jeg kjapt, og hvis kursen går så blir det ikke mer koking uansett. Dessuten har jeg ikke opplevd at ei slik strømforsyning går sånn uten videre med mindre den overbelastes.
 
Noget UG: "Men det er jo bare en strømforsyning og kurs, så dette er jo ikke helt bombesikkert"
12 V strrømforsyning bytter jeg kjapt, og hvis kursen går så blir det ikke mer koking uansett. Dessuten har jeg ikke opplevd at ei slik strømforsyning går sånn uten videre med mindre den overbelastes.
Poeng, ser klart den.
Jeg må bruke 2 separate kurser under kok, men sannsynligheten for strømbrudd i Norge er jo minimal.

Kjekt prosjekt, innovativt
 
Ikke noe jeg skal oppfordre til, men bytte ut kona med bryggeri... det funka for meg (nesten så jeg tror det blir billigere og, men dette har jeg ikke fin regnet på da altså)
 
Fullstendig off topic i et øl-forum, men siden vi var inne på vifter så har jeg laget en elektrisk peisblåser. Et helvete å sage ut delene i 4 cm. tjukk eik, inni sitter fire små vifter. Har ikke prøvd den i peisen enda, den blåser svakere enn en tradisjonell peisblåser, men konstant. Blir litt ledning så ikke sikker på WAF.
Peisblåser.jpg
 
Vakkert.

Dersom WAF faktoren ikke er høy nok, så kan du jo vurdere å donere den til @Chiefen , så han får fres på luntene sine
 
Fullstendig off topic i et øl-forum, men siden vi var inne på vifter så har jeg laget en elektrisk peisblåser. Et helvete å sage ut delene i 4 cm. tjukk eik, inni sitter fire små vifter. Har ikke prøvd den i peisen enda, den blåser svakere enn en tradisjonell peisblåser, men konstant. Blir litt ledning så ikke sikker på WAF.
Vis vedlegget 34859
Skikkelig kunsthåndtverk! Hva med et lite batteri og induktiv lading?
 
Tilbake
Topp