Ulempen kommer når den knuses, det har vist vert stygge ulykker med det, den første ulempen er å håndtere så den ikke knuses.
Har delv en og har planer om å borre hull til tapping og planer med å pakke den inn så fall ikke får så store konsekvenser.
Så lenge de er hele, er den eneste ulempen at de er litt tunge. Når de knuser, er ulempen litt avhengig av hvor flaks du har (eventuelt om du er lysten på en amputasjon). Homebrewtalk har mange historier som har gjort meg overbevist om at jeg aldri skal ha en glassballong til gjæring:
http://www.homebrewtalk.com/f11/broken-carboy-club-283817/
Ja, jeg ser poenget med glass som kan sprekke/knuse, samt faren med skarpe kanter. Det blir nok ikke en varig løsning for meg, det var heller mere enn praktisk tilnærming i forhold til om de faktisk "kan" brukes til å gjære en batch øl i ved behov.
Jeg har en gammel ballong liggende , og tenkte om det ikke er store minuser med rengjøring, andre erfaringer som er negative så er jeg tilbøyelig til å gjære i den ved behov tenkte jeg.
Antar at hevert en er fullgod metode til å overføre gjæret produkt til flasker igjen? Hva med innblanding av "ettergjæringen" (sukkerblanding) før tapping flasker? Bør man dekantere til en dunk og iblande sukkerblandingen der før man tar neste steg og flasker.
(PS - jeg har ikke kjøpt noe utstyr til laging av øl, ei aldri laget noe som helst, så dere må legge til grunn dette når dere leser spørsmålene mine =)
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.