Visma, e-conomic eller StyreWeb? (Fiken.no)

gustavf

Administrator
Jeg driver og ser på nytt regnskapsprogram for Oslo amatørbryggerlaug. Er det noen som har erfaringer med Visma eAccounting og/eller e-conomic og kan si noe om hva som fungerer? DaTax Foreningsøkonomi, som vi bruker i dag, er stemoderlig behandlet og i praksis ikke videreutviklet.

Den største fordelen til Visma er god bankintegrasjon, men de er dårlige på å fakturere gjentagende poster (typisk kontingent). I motsatt ende er Styreweb veldig tilpasset organisasjoner, men er mye simplere på stort sett alt annet. Og e-conomic ser ut til å være litt midt i mellom.
 
Ta en titt på https://www.tripletex.no/ Skal være bra på gjentagende fakturering og god bankintegrasjon.

Tripletex er flere hakk mer avansert enn Visma eAccounting, på godt og vondt. Det hjelper på gjentagende fakturering, men jeg er usikker på om det blir litt for omfattende og uoversiktlig. Egentlig liker jeg Visma eAccounting, men det har noen helt åpenbare og håpløse mangler, som at kunderegister (medlemsregister) er nesten umulig å få skrevet ut.

Får vel ta en titt på StyreWeb. Vet at Norøl bruker det, så jeg får høre litt hvordan det fungerer for dem.
 
Jeg endte opp på Fiken.no. Det er (veldig) langt fra genialt for kontingentinnkreving, men jeg er ganske sikker på at det skal fungere greit nok. Samtidig virket det veldig greit til normal regnskapsførsel og fakturering.

Styreweb utgikk, hovedsakelig, fordi det ser ut som, og har brukervennlighet som, et websystem som er 7-8 år gammelt.
 
Tilbake
Topp